De 3 vluchten & Singapore! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle Cremers - WaarBenJij.nu De 3 vluchten & Singapore! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle Cremers - WaarBenJij.nu

De 3 vluchten & Singapore!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

02 Februari 2014 | Australië, Sydney

Hoi iedereen in het koude Nederland!

Ga er maar lekker voor zitten, neem een grote kop thee en wat koekjes erbij, want dit wordt een lang verhaal!

Allereerst heel erg bedankt voor alle lieve reacties, telefoontjes, smsjes, whatsapps en facebook berichten! Doet me goed om dat allemaal te lezen en te weten dat zoveel mensen me steunen

Maaaar ik ben goed aangekomen Down Under! Ik zal bij het begin beginnen:

Na het mooie afscheidsfeest op 19 januari (alle mensen die er waren: héél erg bedankt!), begonnen de zenuwen toch echt te komen. Heb een paar pogingen gedaan om mijn backpack zo goed mogelijk in te pakken. Het resultaat: een backpack van 15 kilo en een daypack van 5,5 kilo! Hier moet ik het de komende maanden mee doen.

Dinsdag 28 jan was het zover: op naar Schiphol, samen met het afscheidscomité; mam, Heinz, pap, Nancy, Ruud en Daphne. Heb ’s nachts natuurlijk geen oog dichtgedaan en ik denk met mij velen anderen. Nog even wat gegeten met z'n alle en daarna ging ik inckecken met Sander.
Een brok in m’n keel, een knoop in m’n maag en tranen in m’n ogen, maar het was zover: afscheid nemen. Oh wat was het moeilijk en oh wat hebben we gehuild! Afscheid nemen zonder te weten wanneer je elkaar weer ziet voelt heel raar.

‘If you’re brave enough to say goodbye, life will reward you with a new hello’

Zoals jullie weten ga ik (gelukkig) niet alleen, maar met een paar andere backpackers. De groep bestaat uit 5 personen; Sander, Marvin, Thom, Teddy en ik. Marvin & Thom had ik al eens gezien, tijdens de ‘meet your mates’ avond in een café in Nijmegen en de andere 2 zag ik dus voor de eerste keer.

We gingen met 3 man door de douane en in het vliegtuig zaten we met z'n 4en bij elkaar, wat wel fijn was. Sander zat naast mij en Teddy en Marvin zaten achter ons.
Het vliegtuig was zooo groot en super luxe! Het was een dubbeldekker van Emirates. Er waren stewardessen met zo'n sluiertjes aan hun hoedjes. We hadden lekker veel beenruimte en voor ons een scherm waar je spelletjes op kunt spelen, tv kunt kijken en je kon kiezen uit 200 films.

Het eerste wat ik deed toen we in de lucht zaten was mijn cadeautje uitpakken. En toen kwamen de tranen... Echt, ik heb hier geen woorden voor hoe lief ik dit vind!!! Zelfs Herman en de enge smurf staan erin, haha! Bij sommige stukjes heb ik ook echt gelachen en de rest heeft me maar even met rust gelaten. Als ik het even niet zie zitten zal ik zeker het boekje nog eens doorbladeren. Dan weet ik weer hoeveel mensen achter mij staan :)

Tijdens de vlucht heb ik the Hangover, the Kardashians, Dynamo (die goochelaar) en New Girl gekeken. Tussendoor kwamen ze met eten, we hadden kip met spinazie en rijst, best lekker. En voor we het wisten waren we in Dubai.

Thom was later met inchecken en hij stond op ons te wachten. Toen zijn we met z'n alle een beetje rond gaan lopen en hebben we bij Macdonalds wat gegeten. Toen de goeie gate gezocht en hup, weer het volgende vliegtuig in.

Hier zat iedereen verspreid. Ik zat helemaal vooraan en de stoel naast mij was leeg, dus toen ben ik lekker daar gaan zitten, bij het raam. Ik had de film About Time aangezet, maar viel halverwege in slaap. Heel lekker geslapen, totdat ze me wakker maakten voor het ontbijt en toen was het nog mar 2 uurtjes vliegen :) Heb de film nog af proberen te kijken maar viel weer in slaap :p

- Aankomst in Singapore -

Zoals jullie misschien wel weten ben ik geen Azië-fan dus 2 dagen Singapore waren meer dan genoeg.

Singapore is een stadsstaat en ligt op een eiland ten zuiden van het schiereiland Maleisië. Als je het over Singapore hebt, kun je de stad Singapore bedoelen, het eiland Singapore of de republiek Singapore. Meestal wordt het eerste bedoeld. Er leven veel verschillende volkeren zoals Chinezen, Maleisiërs, Indiërs en ook wat Europeanen.
Singapore heeft een tropisch regenwoudklimaat met een droog en nat seizoen. Het staat bekend als de schoonste stad ter wereld. Voor het vervuilen van de stad, ook al is het een stukje papier, staan hoge boetes die kunnen oplopen tot wel 500 Singapore Dollar. Ook kun je als straf een aantal stokslagen krijgen. In Singapore noemen ze dit 'caning', wat gezien wordt als een legale vorm van straf. Het is alleen toegestaan bij mannelijke criminelen tussen de 18 en 50 jaar en het maximum is 24 stokslagen. Verder is roken vrij lastig in Singapore. Het mag alleen op bepaalde plekken en rook je per ongeluk op een plek waar het niet mag, dan heb je zo weer een boete te pakken van een paar honderd dollar. In Singapore wordt er geen kauwgom verkocht, dat is illegaal. En voor het smokkelen van drugs staat de doodstraf... Wat ik een beetje beangstigend vond; stel iemand stopt wat in je rugzak?! Maar er was niks gebeurd :)

We werden opgehaald door een shuttlebusje wat ons naar het hotel bracht. Zag er allemaal netjes uit. Snel opfrissen, wat de rest wilde zo snel mogelijk de stad in. Zijn naar China Town gelopen om wat te gaan eten. Ik durfde het niet aan, vond het er niet lekker uitzien. Dus ik had een supergrote watermeloen smoothie gehaald. Lekker verfrissend want het was 31 graden. En nee, ik ben niet verbrand :p Daarna via een hele omweg terug naar het hotel gelopen. Veel mooie huizen en alleen maar dikke auto's gespot. Marvin mocht zelfs even in een Ferrari zitten.
Bij terugkomst in het hotel hebben we lekker gedoucht en zijn op tijd naar bed gegaan. De volgende dag hadden we namelijk de stadstour!

We zouden om half 9 worden opgehaald voor de stadstour, maar we waren te laat. De chauffeur had naar de kamer gebeld en zei dat we het ook vanmiddag konden doen, dus hebben we het omgeboekt.

We besloten de trein te pakken naar Marina Bay, wat heel mooi was, want daar het je het Marina Bay Sands: dit is een luxe resort aan Marina Bay en ziet er héél indrukwekkend uit. (zie de foto op facebook). Wat hier allemaal in zit? 2561 kamers, accommodatie voor beurzen, (sport)evenementen, concerten, congressen en vergaderingen, een museum, twee grote theaterzalen, zeven sterrenrestaurants, 2 drijvende Crystal Pavilions, een ijsschaatsbaan en het grootste casino ter wereld met 500 tafels en 1600 gokautomaten. Op het dak van het complex ligt het 340m lange SkyPark met een capaciteit van 3900 mensen en een 150 meter lang infinity pool.

Daarna hebben we weer de trein gepakt en zijn we midden in China Town uitgestapt, bij de grote markt. Nou, dat was me wat. Overal eetkraampjes met eten wat er behoorlijk onsmakelijk uitzag. En het stonk er zo erg, de ene vieze walm na de andere... Oh ja, daarom was ik geen Azie-fan :p De jongens bestelden gewoon wat eten, maar Teddy en ik vonden echt alles er vies uit zien. Ik was ook een beetje misselijk geworden van die geuren... Maarja ik moest wat eten, had de avond daarvoor ook al niks gegeten. Uiteindelijk, na lang rondlopen werd het een ei-wrap-pannekoek-achtig dingetje met prei achtige groenten erin. Was ook nog best lekker.Daarna weer terug naar het hotel, uitchecken en toen werden we opgehaald voor de tour.

Tijdens het wachten op het busje waren er een paar Chinezen naar ons aan het staren. Toen kwam er een meisje naar mij toe (met mondkapje!) en zei: 'Wauw, you long legs! We admire long legs! We wish we had legs like you!' Ik zei maar 'Oh, thank you' :p Gekke Chinezen, voel me echt een reus hier...

We werden overgeplaatst naar een grotere bus met alleen maar bejaarden erin. De eerste stop was het nationale symbool van Singapore, het beeld van de vis met het hoofd van een tijger, die water spuit. Dit was in Marina Bay. Next stop was wederom mijn favoriet; China Town. Na China Town een toiletstop en toen kwamen we aan in de Botanic Gardens, waar ze ook de National Orchid Garden hebben. En de laatste stop was Little India.

We zijn overal maar heel even gebleven, dus heb weinig foto's gemaakt.

Toen we terug waren zijn we naar het winkelcentrum gegaan waar we gratis wifi hadden. En om half 8 werden we weer opgehaald om ons naar het vliegveld te brengen. Weer fijn even kunnen skypen met mam en pap :)

Dit keer vlogen we met Quantas, wat betekende dat we weinig beenruimte hadden, kleinere schermpjes en het eten was ook niet geweldig..Dus mensen: vlieg met Emirates! Tijdens de vlucht heb ik een film gekeken over 2 Australische vrouwen die een affaire hadden met elkaars zonen :p En ik heb een beetje geslapen en nog 2 series gekeken. En na die 7 en een half uur waren we eindelijk in Sydney!!

Wordt vervolgd...

Heel veel kisses & hugs from Aussie! Ik mis jullie :( Hoop dat alles goed gaat daar en er volgt snel weer een nieuw verslag!

xxx

Michelle

• 02 Februari 2014 - 09:14

Dagmar:

Wat heb je het verslag goed en uitgebreid geschreven! Precies zoals je alles hebt meegemaakt, knap hoor

• 02 Februari 2014 - 15:48

Mariet:

Hallo Michelle,

Wat een uitgebreid verslag en mooie foto`s .
    Zo kunnen we ook een beetje zien, en ons inleven in wat je allemaal meemaakt..... super !!!
    Het zou leuk zijn als je ook wat foto`s doorstuurt waar je zelf op staat (tip).
    Heel veel succes met alles.

Liefs Mariet