Beautiful Sydney (deel 2) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle Cremers - WaarBenJij.nu Beautiful Sydney (deel 2) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle Cremers - WaarBenJij.nu

Beautiful Sydney (deel 2)

Blijf op de hoogte en volg Michelle

18 Februari 2014 | Australië, Sydney


Hallo allemaal,

Sorry dat het volgende verslag zolang heeft geduurd! Maar ik had het druk, haha.

Ik zal maar meteen verder gaan:

- Donderdag -

Vandaag wilde ik echt uit de zon blijven. Ik heb ontbeten en ben weer naar het Work and Travel Company gegaan. Daar heb ik geskyped, verslag getypt en foto's geupload. Het werk zoeken doe ik pas als ik mijn tax file nummer en bankrekening heb. Dat moet je invullen op je contract neem ik aan. 's Middags kreeg ik een smsje dat ik m'n bankpas kon ophalen bij de bank. Daarna wat gegeten en ben ik terug naar het hostel gegaan. Daar even gechillt en gedoucht en flink met after sun ingesmeerd. Ben best verbrand, dus moet even niet in de zon.
In mijn kamer zit een Braziliaanse jongen, die nu al 3,5 jaar in Australie zit. Hij vindt Sydney niks en gaat over 2 weken weer naar de westkust, wat hij veel mooier vindt. Nu ben ik ook aan t twijfelen of ik niet ook naar Perth moet gaan ;p Achja, heb nog genoeg tijd om te beslissen, eerst maar een baan vinden :p

- Vrijdag -

Ik was vroeg opgestaan op op tijd naar W&T te gaan. Heb mijn cv naar Josie gestuurd, omdat ze dat vroeg. Maar toen ik even later vroeg of ze erna had gekeken en of ze tijd had, had ze het heel druk en wist ze niet of ze eraan toe zou komen.. Toen ben ik maar boodschappen gaan doen om macaroni salade te maken :) 's Middags heb ik de salade gemaakt in de hostelkeuken en in 2 plastic bakjes gedaan, zodat ik er vandaag en morgen van kan eten. In de keuken zag ik Madelyn weer en spraken we af om naar Hyde Park te gaan, met nog een meisje uit Korea. Daar hebben we even gechillt en daarna zijn we wat rond gaan lopen in de stad. Om 5 uur ben ik weer naar W&T gegaan, maar Josie zei dat als ze erna gekeken had, ze me zou emailen. En dit weekend zijn ze gesloten.. Schiet lekker op zo.
's Avonds zat ik een beetje remi alleen te eten, 2 meisjes aan m'n tafel waren aan het bellen. Toen er eentje ophing ging ik met haar praten. Ze was net hier en wilde een beetje gaan sightsee-en, dus hadden we afgesproken om de volgende dag naar Darling Harbour te gaan :)

- Zaterdag -

Om 10 uur had ik afgesproken met Hannah, ze komt uit Engeland trouwens. We liepen naar Darling Harbour, wat een hele mooie haven is. Het zag er gezellig uit en er was een roeiwedstrijd bezig. Het was wel super warm, dus heb veel zonnebrand gesmeerd :p Na Darling Harbour hebben we wat te eten gehaald en zijn we gaan lunchen in Hyde Park. Toen zijn we een beetje rond gaan lopen en besloten we om naar Kings Cross te gaan. Dit was vroeger de achterbuurt van Sydney. In de jaren 60 tot 80 was er veel prostitutie en woonden er drugsverslaafden en criminelen. Nu is het een populaire uitgaansbuurt en liggen hier de goedkopere hostels. Onderweg zagen we veel motors voorbij komen en ik zei dat ik het mis om met Ruud te motorrijden. Wat blijkt; Hannah heeft ook een vriend en ze rijden allebei motor ;p Toen kwamen we ook nog eens voorbij een motorshop en zijn we even binnen gaan kijken.
We hebben nog een milkshake gehaald en zijn daarna helemaal terug gelopen. Ik vond Kings Cross er minder erg uitzien dan dat ik dacht. Er waren wel veel zwervers. Maar misschien komt dat gewoon dat we er overdag waren en niet 's nachts.

In 't hostel ben ik eindelijk gaan kijken hoe de wasmachine werkt xD Heb 2 wasjes gedraait, maar dat heeft me wel 12$ gekost. Toen even douchen en met Hannah eten, ik had weer macaroni salade :) En daarna hebben we een doos Goon gehaald, omdat het Hannah's verjaardag was ^^ Goon is supergoedkope wijn in pak (4 L voor 12$) en alles wat goedkoop is, daar houden backpackers van :)
Op Hannah's kamer slaapt een Australier, die gewoon op vakantie is met vrienden. Ze vinden hostels veel gezelliger dus daarom zitten ze hier. We hebben heel lang drankspelletjes gedaan met de 3 Australiers en 1 meisje van haar kamer. Best veel goon gehad, haha :p Daarna zijn we voor het eerst echt uitgegaan in de stad, wat echt super gezellig was. We gingen naar Mallony's, Three Wise Monkey's, Side Bar en Scruffy Murphys :p We hebben doorgefeest tot diep in de nacht.. Was super gezellig :)

- Zondag -

De volgende dag heb ik lekker uitgeslapen omdat ik brak was. Verder in het winkelcentrum op de gratis wifi gezeten en eten gehaald. Hannah ging naar Bondi, maar ik ben niet meegegaan omdat ik verbrand was. Heb wel samen met haar gegeten en we wilden eigelijk naar he vuurwerk in Darling Harbour, maar we kwamen erachter dat dat helemaal niet vandaag was :( Hannah was ook een beetje verbrand, dus ze wilde niet uit. Na het eten heb ik heel de avond gepraat met een meisje uit m'n kamer. ze heeft de hele oostkust afgereist en is ook in Bali geweest. Nu gaat ze werken als au pair en in de vakantie gaat ze naar Thailand. Was toch nog wel een gezellige avond.

- Maandag -

Nadat ik had ontbeten ben ik weer naar Work & Travel gegaan. Ik heb besloten om nog 1 nachtje in Nomads te blijven (omdat we vanavond uit gaan, haha) en daarna naar een nieuw hostel te gaan. Was een tip van iemand en maar 25$ per nacht, dus ben benieuwd. Heb de route naar het nieuwe hostel uitgeprint en een heleboel cv's. Daarna eindelijk met Josie gepraat over werk. Ze heeft me op de 'availeble lijst' gezet. Ik moet elke morgen bellen als ik die dag kan werken. Het heeft dus niks te maken met het soort werk, maar gewoon of je kunt of niet. Bedrijven bellen W&T hoeveel mensen ze nodig hebben en dan worden de mensen op de availeble lijst gebeld. Beetje raar, maar goed. Ik zei tegen Josie dat ik naar een hostel in Surry Hills ga en ze zei dat daar een heleboel cafeetjes, restaurants en eettentjes zitten. ik moest ook kijken in Newtown, een wijk daarnaast, omdat daar weinig backpackers komen. Ik zei ook dat ik anders wil fruitplukken, en daar zou ze me ook in kunnen adviseren. Dat wordt dus cv's uitdelen!

's Avonds hebben we Goonspelletjes in het hostel gedaan, we speelden o.a. ' fuck the bus' en 'flipcup'. Flipcup was echt geweldig: je hebt 1 lange tafel en er staan 2 teams tegenover elkaar. Iedereen heeft een bekertje met wat goon voor zich. En dan is het team tegen team; de eerste drinkt het bekertje zo snel mogelijk leeg, zet het op de rand en probeert dan met 1 vinger de bodem van het bekertje zo te raken, dat het bekertje ondersteboven terrecht komt. En dan is de volgende..
Met deze spelltjes is de goon gratis, dus dat is fijn ^^

Daarna gingen we met z'n alle naar Scu Bar, waar die avond 'Crab Racing' was; kleine krabbetjes die tegen elkaar racen, waar je geld op kon zetten. Na 1 keer hadden we het wel gezien en zijn we gewoon gaan dansen.

De rest van de dagen kan ik me een beetje vaag herinneren, omdat ik niks meer heb opgeschreven. Ik weet wel dat ik veel gefeest heb, haha. Waar we dinsdag heen zijn geweest, geen idee.. Zal wel Side Bar geweest zijn. Woensdag was weer drinking games en daarna met de hele bups van het hostel naar World Bar in Kings Cross (met een party bus!). Dat was zo'n vette avond..
Donderdag ben ik met Hannah (en een kater) de Bondi to Coogee Clifftop Walk gaan doen. Dit is een mooie wandeling (5,5 km) langs verschillende stranden van Sydney. We kwamen o.a. langs Bondi Beach, Mark's Park, Tamarama Beach, Bronte Beach, Clovelly Beach, Gordons Bay en Coogee Beach. Was een pittige wandeling, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb, want het was super mooi :) Nog moe van de vorige avond en de wandeling besloot Hannah dat we naar Side Bar moesten gaan voor 1 uur gratis wijn... Geen commentaar :p

Indmiddels zit ik in het nieuwe hostel, ' Tokyo Village', ziet er heel leuk uit en is heel goedkoop (25$ en Wake up was 38$!). Het ligt in de wijk Surry Hills, wat er heel schattig uit ziet, een beetje boho/vintage.

Vrijdag ben ik cv's gaan uitdelen in Surry Hills, maar het was niet echt een succes. Veel mensen hebben gewoon niemand nodig. Een vrouw heeft wel wat andere straten voor me opgeschreven, dus daar moet ik nog naartoe.
Het was natuurlijk Valentijnsdag, dus we zijn met de hostelmensen naar Side Bar geweest. Weer een hele leuke avond :)

Zaterdag was Hannah's laatste dag. We zijn 's middags naar de bioscoop geweest, naar The Wolf of Wall Street (hele goede film!). En 's avonds hebben we eindelijk het vuurwerk in Darling Harbour gezien! In de regen nog wel, maar dat was een goede afsluiter. Ik ga Hannah heel erg missen, maar dat hoort helaas bij het leven van een backpacker.

Gelukkig zit er ook een leuk meisje in m'n nieuwe kamer, ook uit Nederland :)

Zondag was chilldag, want t is de laatste tijd heel veel aan het regenen (vandaag dat ik niet meer cv's heb uitgedeeld). Ik heb een gezonde maaltijdsalade gemaakt, zodat ik wat groeten binnenkrijg en ik ben vroeg naar bed gegaan, want 's morgens had ik een gesprek met de baas!

Het ging over werk en of ik de housekeeping in het hostel wilde doen. Dat wilde ik wel en ik kon gelijk beginnen. Heb tot 12 uur gewerkt, smiddags een pauze en daarna weer tot 5. Stofzuigen, opruimen, bedden maken, poetsen. Normaal is het van 9.30 tot 12 en dan hoef ik geen huur te betalen ^^ Kan ik intussen naar andere banen zoeken :)

Hoe is het bij jullie? Mis jullie wel een beetje hoor :(

xxxxxx

Michelle

  • 18 Februari 2014 - 09:01

    Dagmar:

    Ha lieve Sjelle,

    Fijn om weer wat te lezen, we hebben gelukkig wel veel contact via skype en de app, dus ik ben wel op de hoogte wat er allemaal loos is in Sydney, kind, wat ben ik jaloers op je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 48412

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 29 Januari 2015

Backpacken Australië!

Landen bezocht: