And then there was work - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Michelle Cremers - WaarBenJij.nu And then there was work - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Michelle Cremers - WaarBenJij.nu

And then there was work

Blijf op de hoogte en volg Michelle

15 Juni 2014 | Australië, Melbourne

Helloo iedereen,

Wat er verder allemaal gebeurd is:

Ben met de Aussie naar St. Kilda gereden en hebben een beetje op t strand gewandeld. Het was de eerste keer dat ik strand zag, sinds ik in Melbourne ben. Toen hebben we fish&chips gehaald en zijn we op de rotsen bij de pier gaan zitten. Kletsen, mensen kijken, genieten van het mooie uitzicht... Er was onweer op komst en de lucht en de wolken veranderden steeds van kleur..
En toen hoorden we ineens een raar geluid... Het kwam tussen de rotsen vandaan, onder ons. We gingen kijken en toen zagen we hem: een pinguïn! Super schattig :)
Daarna moest hij helaas alle mensen van de Smart Group ophalen en gingen ze weer op roadtrip..

Maandag en dinsdag heel veel sollicitaties verstuurd. Ik kreeg een email dat m'n interview van deze week niet door gaat en naar volgende week verschoven wordt. Fijn.

Woensdag een rondje lopen door de stad en cv's uitdelen. Voor ik wegging kreeg ik een telefoontje van een vrouw van een café in Elsternwick, of ik morgen op gesprek kan komen :) Ligt wel wat verder weg; onder St. Kilda ergens. En later nog een telefoontje, voor een interview voor 'waitress' in een restaurant waar ik m'n cv heb afgegeven.
Pff ik hoop dat er nu toch echt iets doorgaat.. Ben best gestresst hierover. Ik moet gewoon echt snel iets vinden :(

Donderdag om 10 uur interview nummer 1: Het cafeetje zag er heel schattig uit en de vrouw was heel aardig. Maandag openen ze een nieuw café. Zij was de enige tot nu toe die geïnteresseerd was in wat ik nog allemaal van Australië wil zien. En ze moest lachen om m'n vorige doorknocking-baan. Ging goed, maar er zijn nog 7 anderen die ook op gesprek komen...Om half 4 het volgende interview, in een restaurant. De manager was een jonge aziatische man, heel ambitieus en hij stelde heel veel vragen. 'What is your 'style' of service?' 'What are your expectations for your career?' 'What do you have to offer us? Why should we hire you?' Een heel vragenvuur.
Nu maar wachten op de uitslag. En intussen gewoon verder solliciteren.
Onderweg naar huis nog m'n cv afgegeven bij een restaurant waar een blaadje voor de raam hing, met 'wanted: waiter/waitress'. Gelukkig had ik er een meegenomen :p

Vrijdag kreeg ik gelukkig een telefoontje van de vrouw van 't cafe, dat ik maandag op een trial mag komen! Ik super blij natuurlijk.

's Avonds met de Aussie, Miriam, Ryan en andere mensen van de Smart Group wat gaan drinken. En Miriam vertelde dat ze zaterdag met haar team een teamuitje had. Wij mochten ook komen als we wilden. Dus Harry gesmst (haar
teamleader, die op Oliver Sykes van Bring Me The Horizon lijkt :p) en hij vond t prima.

De volgende dag waren we om half 5 bij 't asian beer café, voor de eerste drankjes. Toen gingen we China Town in om te eten in een restaurant waar ze een soort van Aziatiache tapas serveerden. Dat was zoo ontzettend lekker!
Daarna gingen we eerst laserschieten en daarna bowlen :) Was super leuk, want iedereen was flink veel aan het drinken :p En daarna zijn we weer ergens naar een bar gegaan. Nog meer drank :p Echt tof van Harry dat we mee mochten, hij betaalde alles :o! (want zijn team had iets gewonnen). Dus gratis avondje uit voor ons :D

Maandag had ik om 11 uur mijn trial in het café. Er was nog n heel aardig meisje uit Nieuw Zeeland, het was haar 2e dag. Sarah zei dat ik een beetje met haar mee kon kijken, want ik wist bijv. alle prijzen nog niet enzo. Het Nieuw Zeelandse meisje legde heel veel uit, en voor de rest heb ik een beetje schoongemaakt en zo. Sarah stond aan de koffiemachine. Hier in Oz, maar voorál hier in Melbourne, is koffie een 'big deal'. Mensen bestellen hier bijv. een 'regular hot, strong long black' of een 'large skinny soy latte, with 1 even sugar'. Ze hebben ook een kok, Lee, die super lekkere hapjes en gerechtjes maakt (noodles, rice&meatballs, meat pies en allerlei zoete gebakjes). Om 2 uur was m'n trial afgelopen en kreeg ik nog 50$, wel aardig van ze :) Het kiwi meisje zei dat ik t goed deed, voor m'n eerste dag. Maar ja, zij is niet diegene die de beslissing maakt...
Er komen nog meer mensen op n trial.. En ik heb geen idee hoeveel mensen ze nodig hebben en of ze tussen ons gaan kiezen of niet.. Ze liet het me een dezer dagen weten.. (weet niet waarom, maar vind dat niet goed klinken.. :/ )

Dinsdagavond zijn we met Miriam en Ryan naar het hostel van Terry gegaan (van de Smart Group) voor Trivia-night. Ons team had gewonnen en we kregen een 50$ bartap :p Daarna naar ons hostel gegaan voor karaoke.. En ja, dit
keer heb ik alleen gezongen! My Hero van de Foo Fighters. Was best eng, maar ik heb t toch maar f gedaan :)

Volgende dag m'n interview in het Coppersmith hotel in South Melbourne. Voelde me een beetje misselijk toen ik opstond, gelukkig was m'n interview pas om 2 uur. Toen ik in de tram zat, realiseerde ik me dat ik m'n cv vergeten was, en die moesten we meebrengen. Eerst maar een print/copy shop gezocht waar ik het uit kon printen. En nog was ik een kwartier te vroeg :) De man was heel aardig (en gay volgens mij :p). Het was eerst een pub en nu zijn ze er een 'boutique hotel' van aan t maken. De man had vaker backpackers in dienst gehad en praatte er heel positief over. Al met al een heel positief gesprek, en hij laat maandag wat weten.

's Avonds naar de lokale pub in St. Kilda gegaan met de Aussie en 2 Kiwi's, om een rugbymatch te zien, New South Wales tegen Queensland. Ze probeerden het me uit te leggen, maar ik moet het denk ik nog een paar keer zien voordat ik het snap :p Was wel interessant en t was geweldig om alle reacties van iedereen in de pub te zien; een en al testosteron, haha :p

Een van de dagen erna ging ik een wasje draaien en wie stond er ineens in de keuken?! Franklin! Hij was terug van z'n roadtrip over de east coast en is 5 dagen in Melbourne, voor hij weer naar huis gaat. Eindelijk weer Franklin-food!

In het weekend hebben we goedkope flessen rosé gehaald met wat snacks. Gewoon gezellig :) Maar dat voelde ik wel de volgende dag, man wat voelde ik me slecht... Ik wilde dus absoluut niet uitgaan de dag erna (niet drinken in ieder geval), maar de rest haalde me natuurlijk weer over. Dus weer een disaster-night; heel veel drank-spelletjes, heel veel drank en toen gebeurde er weer wat, waardoor we uiteindelijk weer niet uit zijn gegaan :p

Maandagavond was Franklin's laatste avond in Australië en daarom zou hij voor ons koken. Hij had nog meer mensen uitgenodigd en uiteindelijk zaten we met 12 man aan tafel. Het was echt een heel feestmaal: van tevoren allerlei tapashapjes en daarna pasta en een heerlijke roomsaus met broccoli, zalm en garnalen :) Zooo lekker!

Kreeg helaas n mailtje dat m'n sollicitatie bij het hotel onsuccesvol was.. :( Te veel concurrentie denk ik.

De dag daarna had ik weer een interview in een restaurant, en de vrouw zei dat ze me zou emailen om een trial te organiseren. Maar ik weet niet of ik haar moet geloven..

Werk zoeken gaat ontzettend moeilijk, er is veel concurrentie, dus altijd mensen die beter zijn dan jou, die meer ervaring hebben. En heel vaak hoor je gewoon helemaal niks. Wat super frustrerend is. Ik denk dat het iets Australisch is..

Iedere dag ben ik bezig met werk zoeken: Elke dag reageren op advertenties op Gumtree en Seek.
Cv's uitdelen; ik ben op elke plek geweest, wat mensen me hebben aangeraden.
De hospitality agencies waar ik ben geweest hoor ik niks meer van.. En ik weet echt niet meer wat ik moet.

Intussen heb ik een soort van kleine 'breakdown' gehad: alles gaat fout op t moment... M'n geld raakt op. Elke keer als ik een goed gevoel over een interview heb, wordt het niks... Ben best wel gestresst... En ik had gewoon niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn, om werk te vinden in Australië.

Wel heb ik nog een keer via Work&Travel in het Melbourne Exhibition Centre gewerkt. We moesten de vloer van de evenementen-hal bedekken met de vierkante tapijten 'tegels'. Ze zijn best wel zwaar en van de onderkant best vies. Toen we eindelijk klaar waren had ik een dikke blaar op m'n vinger en glas in m'n hand :( Maar ja, wel een klein beetje geld verdiend.

Het leven van een backpacker gaat niet over rozen...

Terwijl ik dit schrijf, heb ik eindelijk de knoop doorgehakt: ik moet weg, weg uit Melbourne. Ik ben hier niet gelukkig. Dat terwijl ik hier de liefste mensen heb ontmoet: Veronica, Valerie, Franklin, Miriam, Elan, Geoffrey, Fabiana... Disasters die ik nooit zal vergeten :)
Maar ik ben hier tenslotte voor mezelf, en moet m'n hart volgen. En m'n hart ligt gewoon niet in Melbourne.

Toen kreeg ik plotseling een mailtje van Work&Travel: 'Fruit Pickers wanted in Griffith'
'Working hostel requires guys or girls to work on different farm picking oranges, pumpkins and grapes. Starting immediately in Griffith NSW'
Ik had een mail terug gestuurd met wat vragen (is het per uur of per 'bin' betaald? Betaald het een beetje redelijk? Moet je je eigen vervoer hebben?) En ik kreeg terug dat ik het de farmer zelf moest vragen, en zijn nummer.
Ik de farmer gebeld. Ik zei dat ik in Melbourne ben, en vroeg of dr nog steeds werk is als ik volgende week aankom? Hij zei dat is geen probleem, morgen en misschien de komende dagen verwachten ze regen, dus is dr niet veel te doen. Maar de komende tijd hebben ze veel werk in pumpkin picking, orange picking en grape pruning (wat dat ook mag zijn). Omdat ik een meisje ben, kan hij ervoor zorgen dat ik of grape pruning of het inpakwerk kan doen, wat per uur betaald wordt. En t grape pruning duurt zo'n 2 maanden.. Hij heeft vervoer, dus dat is geen probleem (ik zei dat ik geen auto had).

Ik dacht ik ben gek als ik dit niet doe. Dus meteen alles geregeld: reservering in t werkhostel gemaakt, trein en bus geboekt, nog wat laatste dingen gekocht zoals toiletspullen en eten ingeslagen.

Zondag avond uit eten gegaan bij de Mexicaan met Veronica en Miriam. Lekker enchilada's en nacho's gegeten. Pff kga ze echt missen, de disasters :( Vooral Vero... Wie geeft me nu advies? Over alles; de liefde, reizen, over mezelf en de keuzes in t leven.. Geen disaster-nights meer :(
Maar we zullen mekaar weer zien, al is het ergens in Australië, in Nederland of in Argentinië..

En morgen begint het avontuur dan: om 08.30 pak ik de trein naar Wagga Wagga (:p) en dan de bus naar Griffith, waar ik rond 17.00 uur aan zal komen.

Ik ben heel zenuwachtig, want ik heb geen idee waar ik terecht kom... Of het hostel smerig is, of het werk niet tegenvalt, of er überhaupt wel wel is.. Heel spannend, maar ik laat jullie wel weten hoe het mij vergaat!


Wish me luck! Lots of love-


Michelle xxxx




  • 16 Juni 2014 - 21:21

    Mariet:

    Hee Michelle,

    Ontzettend knap dat je bent gegaan............ Ik wens je in ieder geval alle geluk
    van de wereld...... Ik blijf je volgen.

    Groetjes... liefs Mariet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 48469

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 29 Januari 2015

Backpacken Australië!

Landen bezocht: