Life in Tokyo Village, Manly & the Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle Cremers - WaarBenJij.nu Life in Tokyo Village, Manly & the Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle Cremers - WaarBenJij.nu

Life in Tokyo Village, Manly & the Blue Mountains

Blijf op de hoogte en volg Michelle

26 Februari 2014 | Australië, Sydney


G'day everybody,

Hier weer een verslagje uit Australie! :D Veel leesplezier!

- Dinsdag -

Ik begon met werken om half 10 en was om 11 uur al klaar. Rond 12 uur ging ik naar Work&Travel, wat best een eindje lopen is vanuit m'n nieuwe hostel. Daar heb ik een nieuw verslag geschreven en foto's geupload. Daarna boodschappen gedaan, waaronder een hele sushi rol voor maar 3$, jammie!

Gisteren toen de baas er was, waren er nog veel meer mensen bij de receptie, maar niet voor werk... Ze waren de avond van tevoren super stoned en dronken en hebben herrie zitten schoppen. 's Middags rond 1/2 uur waren ze uit verveling al goonpong aan het doen.. Voor mijn neus moesten ze een voor een of 100$ boete betalen of ze werden eruit gezet. Best wel streng dus.

Voor de rest hangt hier best een huislijke sfeer. Het zijn zegmaar 3 huizen aan elkaar, met 2 keukens, een tuintje en een overdekt 'veranda' achtig gedeelte.

Ik begin steeds meer te wennen aan het hostelleventje. De mensen zijn aardig, willen je altijd helpen en willen graag dingen met je delen. Ik ben hier nooit alleen, er is altijd wel iemand om mee te praten. En als ik even alleen wil zijn, kan dat ook prima. Vind het alleen wel lastig om steeds te bepalen wat ik 's avonds moet eten..
In mijn kamer zitten 1 Nederlands meisje en 2 Duitse meisjes. 1 Duits meisje wilde morgen samen koken, om zo ook kosten te besparen.

- Woensdag -

Ik begon weer met housekeeping om 9.30. Vandaag waren het veel meer bedden dan gisteren. Best wel een pokkewerk in die warmte.. Ik was om half 1 klaar. Toen meteen douchen, want ik zweette me kapot. Toen ik klaar was, was Malou er weer, het Nederlandse meisje, zij studeert hier communicatie. Het regende weer kei hard, is echt niet leuk meer, want je kunt bijna niks doen. We zijn door de regen snel een rol sushi gaan halen. En 's avonds het ik met Christine (Duitse meisje) chicken tonight gemaakt.

- Donderdag -

Deed ik de housekeeping tot kwart voor 1 / 1 uur. We moesten allemaal beddengoed van een hok naar een ander hok brengen. Zo veel werk...
Toen ik vroeg of de vrouw van de baas een kamer wilde controleren of het zo goed was, zei ze 'heel goed! Beter dan alle anderen die net beginnen'. Toen ik klaar was ging ik douchen en even in het park chillen, want de zon scheen eindelijk! Daarna boodschappen gehaalt en heb ik noodles gegeten en voor morgen en overmorgen weer macaroni salade gemaakt.
Er kwamen 2 Nederlandse meisjes erbij op de kamer, super gezellig ^^ Het zijn 2 zussen uit Groningen en hun moeder komt uit Venlo, dus ze kunnen dialect verstaan :p We zijn gezellig in de tuin van t hostel gaan hangen en hebben goonpong gespeeld met wat Engelse jongens. De meiden gingen op tijd naar boven, omdat ze de volgende dag naar de Blue Mountains gingen, maar ik bleef nog even. Gepraat over vanalles, 'wie ben ik' gespeeld en vooral heel veel gedronken. uiteindelijk lag ik om 4 uur in bed, maar het was gewoon heel gezellig :p

- Vrijdag -

Toen ik om kwart voor 9 opstond, had ik even het gevoel alsof ik nog dronken was, maar nee het was gewoon een kater. Housekeeping was vanmorgen dus heel zwaar. Gelukkig was er niet heel veel te doen en was ik om 11 uur klaar! Heb geskyped in Work&Travel en gevraagd of ik nog steeds kan bellen dat ik alleen 's middags beschikbaar ben. Dat kan, alleen zijn er niet veel werkgevers die alleen 's middags iemand nodig hebben, helaas.
Toen ik thuis was heb ik eerst sushi gegeten ^^ En toen heb ik samen met Christine de was gedaan. Eigenlijk moet je voor een was 4$ betalen en voor de droger 5$... Wij hebben onze was bij elkaar gegooit en geprobeerd om er 1$ in te doen en dat werkte! Say what?! Dat bespaard je gewoon f 8$ als je ook de droger gebruikt. Wij hebben de was gewoon buiten opgehangen en hebben toen in de tuin gegeten. Macaroni salade again. Ik moet echt eens iets anders verzinnen :p

Ik voel me trouwens best gesettled in Australie. Vind het heerlijk om hier rond te lopen en mensen te kijken. Dan besef ik weer 'Wow, ik ben gewoon in Sydney...'. Ik loop automatisch aan de linkerkant van de stoep, kijk eerst naar rechts voordat ik oversteek en loop automatisch naar de linker roltrap. Ik vind het niet meer raar dat elk kassameisje vraagt 'Hi, how are you doing?' en zeg 'Good, how are you?'. Wat zij wel weer raar vinden, want de meesten zeggen gewoon 'Good, thanks.'

Met koken gisteren deelde ik het fornuis met de Engelse Matthew. Gepraat over vanalles; over Engeland en Nederland, over hoe het ons bevalt tot nu toe en waar we naar uit kijken. En ondertussen mocht ik wat van zijn eten proeven. Gewoon gezellig.
Nu snap ik waarom Marion zo graag in haar studentenhuis woont. Het is niet altijd even schoon, maar wel o zo gezellig.

- Zaterdag -

Heb ik weer de housekeeping gedaan tot half 1. Daarna f geslapen en met Christine wat kleine boodschappen gedaan. Zij ging koken en ik zat te praten met 2 Duitsters, broer en zus. Was weer heel gezellig en ik ben voor de rest de hele avond in de keuken blijven hangen :)
Er kwam een Poolse jongen bij zitten en uiteindelijk ging de rest weer naar boven. Een hele tijd met de Poolse jongen gepraat en gedronken en toen kwamen de 4 Nederlandse jongens van het hostel erbij zitten met nog een Australier. We hebben 'higher or lower/'fuck the bus' gespeeld en om 12 uur ging ik maar eens naar bed.

Malou (Nederlandse meisje) moest vandaag helaas uitchecken, wat ik super jammer vind. Maar ze heeft een eigen apartementje gevonden en het ligt in dezelfde straat , dus we gaan zeker nog eens meeten komende week :)

- Maandag -

Weer tot half 1 gewerkt en ben daarna met het Duitse meisje Christine naar Manly geweest ^^ Eindelijk weer een dagje uit! We hebben de gratis bus naar Circular Quay gepakt en vanaf daar de ferry naar Manly.
Manly is een leuke buitenwijk van Sydney. Om er te komen, moet je de ferry pakken, die er zo’n 30 minuten over doet. Manly staat bekend om de mooie stranden, goede surfcondities en als toeristische trekpleister. Het heeft een leuke boulevard met allerlei winkeltjes en heeft zowel stranden aan de oceaan als aan de haven.
Als je de ferry neemt, kom je langs de Harbour Bridge en het Opera House, wat best wel vet is want zo zie je het Opera House ook vanaf een andere kant.
Eenmaal in Manly hebben we over de boulevard gelopen waar veel leuke winkeltjes waren. Heb een hoedje gekocht, want de zon brandde flink. O ja, we kwamen ook een Aldi tegen, dus daar moesten we echt naar binnen om wat eten in te slaan :p
Toen door naar Manly beach, wat kleiner en schattiger was dan Bondi. Even op het strand gezeten en gekeken naar alle kleine surfkindertjes :) Ik had m'n bikini aan, maar durfde nog steeds niet te gaan liggen op het strand. Het brandde gewoon te hard en ik wil m'n huid langzaam laten wennen aan de sterke zon hier.
Toen begonnen we aan een wandeling rondom Manly, beetje hetzelfde als rondom Bondi dus. We kwamen langs wat mooie uitkijkpunten, Shelly beach (:D) en uiteindelijk ook bij een national park. Het was een beetje klauteren door de bush bush, maar wel leuk :) Oh en we hebben ook wat 'water dragons' gezien (zie foto's). Na een paar uur wandelen kwamen we bij een bord wat ons liet zien waar we waren. Bleek dat we alleen maar om het national park heen hebben gelopen!! We dachten dat we er midden in zaten, maar nee, niet dus :p Aangezien we al een paar uur aan het klauteren waren, besloten we terug te gaan. Nog even bij de Aldi een pizza gescoord voor 3$, om thuis op te warmen. In het centrum is trouwens geen aldi te vinden, super kut :(
Tijdens de terugreis op de ferry konden we genieten van een mooie zonsondergang. Met uitzicht op de stad en het Opera House natuurlijk :)
Denk dat we rond 10/half 11 terug waren. Was een leuke dag!

- Dinsdag -

Vandaag heb ik vrij gekregen, want ik ging met Christine naar de Blue Mountains! :D We hadden de trein van 9.18 richting Katoomba (plaatsje bij de Blue Mountains). De trein deed er 2 uur over. Vanaf het station was het nog ruim een half uur lopen en toen waren we er eindelijk ^^

De Blue Mountains zijn zonder twijfel het mooiste nationale park in de buurt van Sydney. Ze danken hun naam aan de blauwe gloed die ontstaat, doordat de zonnestralen breken op de oliedruppeltjes die de eucalyptus bomen afscheiden. Deze kleur is de ene dag beter waarneembaar dan de andere. Maar met wat fantasie waan je je in een blauwe wereld, zeker op een dag met een lage zon en wat vocht in de lucht.

We vroegen bij het informatie centrum wat de beste route was. Die route zou ongeveer 2 uur in beslag nemen. Het eerste wat we hebben gedaan is foto's maken van de Three Sisters. Dit is een formatie van 3 rotsen, waar een heel verhaal achter zit:
Ze hebben hun naam gekregen van Aboriginals. De 3 zussen Meenhi, Wimlah en Gunnedoo woonden in de Jamisonvallei en waren lid van de Katoomba-stam. Deze drie prachtige vrouwen waren verliefd op drie broers van de Nepean-stam aan de andere kant van de berg. Helaas, strenge wetten van de stam maakten trouwen onmogelijk. Dus besloten de broers de vrouwen met geweld naar hun stam te halen. De tovenaar van de Katoomba-stam voorzag het naderende onheil en hij veranderde de drie zussen in enorme stenen pilaren om ze te beschermen voor onheil. Nadat het gevaar geweken was, sloeg het noodlot toe: de tovenaar stierf. Hij, en alleen hij, kon de vrouwen weer tot leven wekken.
Ze waren veel groter dan ik had verwacht :)

Daarna begon de ellende: 'the Giant Stairway'. Een trap van maarliefst 1000 treden. Het was echt een uitdaging en ik ben blij dat we naar beneden gingen en niet naar boven. Dat was al eng zat, want je moest je echt goed vast houden en goed uitkijken waar je je voeten neerzet. Bovenaan stond ook een bord: 'The Giant Stairway - Very steep - Strong walkers only - ' Oh god, waar zijn we aan begonnen... Laten we zeggen dat we genoeg rustpauzes hebben genomen, haha. Er waren ook overal bankjes, wat super fijn was. Wat ook leuk is, is dat iedere wandelaar 'Hallo' zegt. En Sommigen vertellen hoe ver het nog is of zeggen 'You can do it, it's worth it; it's really beautiful over there!' We hebben een praatje gemaakt met een vrouw uit Nieuw Zeeland en een Australier die vanalles vertelde over vogels.
Anyway: ga niet naar de Blue Mountains als je een zeer, zeer slechte conditie hebt. O als je hoogtevrees hebt!
Toen we aan 't einde van de Giant Stairway waren, waren we zo opgelucht en blij! We made it!
Daarna gingen we door de Jamison Vallei, wat echt een jungle leek. Maar de schaduw was wel lekker. Wat kleine watervalletjes gezien hier en daar en we hebben uitgebreid gelunched bij een picknicktafel. Verder nog hele mooie vogels gezien, knalrood met groen en blauw, maar heb ze helaas niet op de foto vast kunnen leggen :(
In de Mountains is een treintje wat naar boven en beneden gaat en dat is de steilste trein ter wereld! Ik wilde er wel graag in, maar Christine durfde echt niet. En ik vond het ook een beetje sneu om haar alleen naar boven te laten lopen. Dus dat betekende meer trappen. Naar boven... Het waren de Furber Steps en lang niet zo erg als de andere. Maar toch. Je hebt 'easy', 'medium' en 'hard' en deze was 'hard'. Achja, gewoon doorgaan en denken aan het mooie uitzicht.
Op zich ging het wel en onderweg kon je naar verschillende dingen gaan kijken, zoals grotten, een mooie waterval en je kon naar een plateau bij de waterval! Het mag officieel niet, want dat is gewoon de 'afgrond'. Als je daar vanaf valt, ben je gewoon dood. Maar het was zo vet om daar op het randje te zitten! Met de waterval achter je en het uitzicht op de vallei en de Mountains...
Daarna was het nog een klein stukje naar boven, door het 'Cool Temperature Rainforest'. Lekker verfrissend dus, na de lange tocht naar boven. Volgens mij hebben we in totaal iets van 5 uur gelopen..

In het stadje Katoomba hebben we lekker Domino's pizza gegeten, omdat ze een speciale aanbieding hadden. Hebben we wel verdiend vind ik :)
De trein naar huis ging om half 8.
Een hele lange, maar super mooie dag :)


Ik sta nog steeds op de joblist bij Work & Travel, maar heb daar nog niks van gehoord. Ook mijn hostel heeft een joblist, heb er 20$ voor betaald en als ze die week geen werk voor je kunnen vinden, krijg je het geld terug.
Ik denk dat ik dit nog anderhalf weekje afwacht. Heb ook nog gratis nachten over bij Tokyo Village trouwens.
Maar als dit echt niks wordt, moet ik maar doorreizen, richting Melbourne. Vind het heel eng om Sydney te verlaten, maar ik moet gewoon weg uit deze dure stad en beginnen met geld verdienen..

Hoop dat alles goed gaat daar, iedereen alvast heel veel plezier met carnaval!! Ga het totaal niet missen, haha.

Hooroo! Big kisses from Down Under,

xxxxxxxx

Michelle

PS:

Om er zeker van te zijn dat je niks mist, kun je het volgende doen: Aan de linkerkant van deze pagina zie je het kopje ‘Blijf op de hoogte’. Daaronder staat ‘Meld je aan voor de mailinglijst’. Hier kun je je e-mailadres achterlaten en krijg je automatisch een e-mail als ik een nieuw verslag heb geschreven!

Oh ja: sponseringen zijn natuurlijk altijd welkom op rekeningnummer: NL88INGB0003982517

En wederom, voor foto’s: zie Facebook!

  • 26 Februari 2014 - 14:13

    Dagmar:

    Ha mien kind,
    Wat een geweldig verslag heb je weer geschreven en wat maak je toch allemaal mooie
    dingen mee, om nooit meer te vergeten!!! Dit is nog maar het begin, want je bent
    nu (pas) 4 weken weg, wie weet watbje nog allemaal te wachten staat!! Ik hoop
    alleen maar leuke en posotieve dingen, maar dit komt vast en zeker wel goed! We
    appe gelukkig op tijd en af en toe een fotootje doet ook altijd goed

  • 26 Februari 2014 - 19:13

    Mariet:

    Hoi Michelle,

    Wat een verhalen, en wat maak je veel mee!
    Deze reis zul je je blijven herinneren de rest van je leven.
    Het is fijn om te horen dat het goed gaat, en dat je zoveel verschillende mensen
    ontmoet, uit alle werelddelen.
    Heel veel succes verder!

    Liefs en groetjes Mariet


  • 03 Maart 2014 - 07:18

    Roxanne:

    Hey Chelle Belle,

    wat een gave verslagen lees ik hier allemaal!!! super tof!!! ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt...super tof dat je je dromen achterna gaat en ze waar maakt!! ik hou je website hier in de gaten en zal met veel plezier je verslagen lezen, ook al is ons contact niet altijd super geweest ben wel trots op jouw dat je dit allemaal voor mekaar hebt gekregen en dat je het zo fijn hebt in Australië. je krijgt vast en zeker een lekker natte plak kus van Rayan! veel plezier daar en let goed op jezelf!!

    Dikke kus
    Roxanne & Rayan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 48480

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 29 Januari 2015

Backpacken Australië!

Landen bezocht: