Casa di'Italiano,'Latino' X-mas & Italian NewYears - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle Cremers - WaarBenJij.nu Casa di'Italiano,'Latino' X-mas & Italian NewYears - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle Cremers - WaarBenJij.nu

Casa di'Italiano,'Latino' X-mas & Italian NewYears

Blijf op de hoogte en volg Michelle

11 Januari 2015 | Australië, Sydney


Bonjorno!

Nog heel even en dan ben ik weer thuis! Hier weer een verhaaltje over de afgelopen tijd:

Ik besloot in te trekken in het appartement met veel italianen :) Ik noem t voor het gemak maar even 'Casa di'Italiano', haha :p
Ik deel het appartement met: Eleonora (Italiaans), Ricardo (Italiaans), Gaia (Italiaans), Daniele (Italiaans), Sho (Japans), Thomas (Frans), Eva (Hongaars) en Adriana (Mexicaans). Een gezellige boel dus :D
Iedereen heeft verschillende werktijden, dus het komt niet vaak voor dat echt íedereen tegelijk thuis is.
De jongens werken als chefs, Eva werkt als kitchenhand, Adriana werkt in een café, Gaia in een wijnshop en Eleonora in een patisserie (heel fijn; want zij nemen altijd vers brood/gebakjes/lekkere hapjes mee van hun werk :D )

Op m'n derde dag in t appartement voelde ik me al best thuis. En die avond wilde Ricardo een echte italiaanse maaltijd maken (had hij me beloofd). Samen met Ricardo, Gaia, Sho, Eleonora en een collega-chef van Rico hadden we n massive family-dinner :)
Met Gaia heb ik hapjes, broodjes met guacamole en moijto gemaakt en toen lieten we het over aan de chefs.. Het werd heerlijke lasagne!
De beste die ik ooit gegeten heb! En het was ook heel gezellig :) Super fijn is dat: iedereen kan t goed met elkaar vinden en respecteert mekaar.

De meisjes hadden mijn cv afgegeven op hun werk, wie weet hebben ze iets.. En toen belde de baas van Eva op, dat ze vanavond iemand nodig hadden in het Grieks restaurant waar zij werkte. Ik heb natuurlijk nooit echt als 'waitress' gewerkt, maar had dit wel in m'n cv gezet. Hier in dit land moet je haast wel faken, één ding wat ik geleerd heb; met altijd maar eerlijk zijn kom je niet ver.
Dus had ik die avond een trial.

Nou, wat n chaotische bedoeling was dat... Het was super druk (met 2 hele grote groepen) en we waren maar met 2 man op de vloer. De eigenaar (een hysterische homo-griek) stond achter de bar en moest de drankjes maken. Dus wij moesten steeds naar de bar en kei lang wachten op de drankjes.. Soms was hij met iets anders bezig, aan het bellen of was hij de drankjes vergeten te maken.. En moest ik wéér tegen de klanten zeggen dat het eraan komt. Best veel mensen waren een beetje boos omdat het zo lang duurde. Snap ik, maar t is niet mijn schuld. Op het eind van de avond werd er griekse muziek gedraaid en kreeg iedereen wat borden die ze op de grond mochten gooien, volgens de griekse traditie. Dat was op zich wel grappig.
Maar ik zou er niet graag willen werken. Het is heel onorganiseerd waardoor de klanten snel boos worden en de baas is gewoon raar.
Wel kreeg ik betaald voor deze avond.

Intussen ging Sho weg en ook Gaia & haar vriend Daniele zijn verhuisd naar n ander appartement, een gebouw verder. En er is een nieuwe jongen bijgekomen; Alessandro (Italiaans natuurlijk), die hier al eerder gewoont heeft.

2 dagen later kreeg ik een telefoontje van Gaia's baas, van de wijnshop. Of ik geïnteresseerd was in een trial. Ja tuurlijk. Daarna dacht ik shit... N wijnshop.. En ik weet helemaal niks van wijn! Maar ja, 's middags op gesprek geweest in het super leuke, knusse wijnwinkeltje vol wijn, kaas, gebakjes en bonbonnetjes. Denk aan een Frans of Italiaans slijterijtje. Het heet 'Bottega del Vino' (klein 'boetiekje' van wijn). De baas zei dat ik de volgende dag een trial zou krijgen, voor achter de counter. Hoef me niet druk te maken over de wijn, als ik iets niet weet vraag ik t aan iemand anders. En ik krijg ook koffie training! (Zoals ik al vaker heb verteld, nemen de Aussies koffie heel serieus. Alles is anders: de namen van de soorten koffie, het apparaat (best intimiderend) melk opschuimen, latte art...) Eindelijk iemand die dat mij wil leren! Als t goed gaat zou ik de week erna 4 of 5 shifts krijgen..

Die avond ben ik met Adriana en haar vriend Giovanni uit gegaan, in Mallony's. Het was iemands verjaardag, maar ik kende verder niemand. Was n leuke avond, er zijn heel veel mensen uit Brazilië/Colombia en er wordt vaak latino muziek gedraaid. De jongen die jarig was probeerde me te leren dansen (zie je t voor je, haha :p).

De volgende dag had ik m'n trial. Een oudere vrouw, Wendy, leerde me de kassa en een Thais meisje Minnie leerde me ook van alles.. Vooral alle soorten brood, dat zijn er nogal wat en moet ik allemaal onthouden.. Ik was vooral bezig aan de kassa en aan de counter waar we van alles in de vitrine hebben, voor af te halen (meatpies, sausage rolls, hapjes in filodeeg, sandwiches, rice paper rolls, verschillende gezonde salades (vaak met chick peas, lenthils, wild rice of quinoa) en we hebben altijd n beef lasagne & vega lasagne). Het diner menu was vanavond lamb stew, chili con carne of oriental beef&veggies, met als side dish rijst, aardappelpuree of gestoomde groenten.
We hebben ook een zoete vitrine met heerlijke chocolaatjes&bonbons, cakejes, brownies, gebak en taarten.
Bottega del Vino is dus eigenlijk een slijterij, kaaswinkel, chocolaterie, bakkerij en saladebar in één :)
Heerlijke plek om te werken dus :)
Om 6 uur vroeg de baas wat ik ervan vond en gaf hij me 4 shifts voor volgende week, van 2 tot 10 of 4 tot 10 :)

Maandag was m'n eerste echte werkdag. Weer de hele tijd achter de kassa en mensen bedienen die wat van het afhaal menu willen hebben. Leuke collega's en de dag vloog voorbij.
Wat ook fijn is: wat ik allemaal mee naar huis kreeg: n heel brood, spaghetti, n wrap, pompoen salade, fruit salade, muffins... (en woensdag maar liefst 12 sandwiches! Die ik natuurlijk deelde met m'n huisgenootjes).

Daarna nog 3 dagen héérlijk gewerkt. Waarom heb ik deze baan niet eerder gevonden?! Op 2 verschillende avonden sloten we af met een fles champagne, omdat een shift manager terug van vakantie was :p Gezellig!

In t huis kwam weer een nieuwe italiaanse jongen, Fabio.
En op zondag ben ik met Riccardo & Fabio naar Bondi beach geweest, waar ik weer verbrand van terug kwam... :( 's Avonds weer eens met z'n alle gegeten; eerst hadden we pasta (waarom geen idee.., Italianen.. :p) Toen steak met champignon saus, sperzieboontjes & worteltjes met boter, salade, frietjes, brood en na n tijdje als toetje ijs met slagroom, aardbeien & bosbessen :)

En toen was het alweer kerstmis!

Kerst vieren was dit jaar heel apart: niet alleen was het 27 graden, maar het werd ook n 'latino'-kerst voor mij :p Ik ging met Adriana & Giovanni naar een vriend van hen, die een feest gaf. Op het feest waren allemaal mensen uit Mexico, Italië en Colombia, allemaal latino's dus :) Eerst hadden we n super lekkere bbq, met veel te veel eten natuurlijk. En toen werd er Spaanse muziek gedraaid en ging iedereen dansen! Ik was de enige stijve hark, maar dat was helemaal niet erg; echt iedereen wilde me leren dansen! Eerst de meiden, die m'n heupen vastpakten, om me te laten voelen hoe ik ze moet bewegen. En daarna de jongens, die draaiden me maar in het rond, werd er bijna duizelig van :p
Hele, héle gezellige kerstavond :)

1e kerstdag had ik een enorme kater en deed ik lekker rustig aan. Het was keihard aan t regenen en onweren, dus hebben we 3 films gehuurd en hebben bij Giovanni thuis filmmarathon gehouden. En hij heeft lekker pasta voor ons gekookt :)

In Australië hebben ze geen officiële 2e kerstdag. In plaats daarvan hebben ze 'Boxing Day', dé dag van t jaar dat er overal grote uitverkoop is. Maar in plaats van shoppen (veels te druk; volgens mij komt half China d'r op af), ben ik met Eleonora & Fabio gezellig naar de dierentuin geweest :) We gingen naar Taronga Zoo, een mooie dierentuin met n prachtig uitzicht over Sydney. Veel verschillende diertjes gezien, en we sloten de dag af met pizza :)

Toen weer een paar dagen lekker  gewerkt. Af en toe drankjes gedaan met m'n lieve huisgenootjes.. En ik hoef bijna niet te koken met al die italianen in huis ^^ We eten heel vaak pasta, maar ook bruschetta of risotto :)

Op 31 december moest ik werken tot 9 uur 's avonds, dus wist ik niet zeker waar ik zo laat nog heen kon gaan. Gelukkig moest Gaia ook werken en kon ik met haar naar Daniele en vrienden van hen. We hadden uitzicht over de harbour bridge, maar het vuurwerk was heel ver weg.. Het was heel gezellig en daarna zijn we naar het Pyrmont bridge hotel gegaan. 5 minuutjes van ons appartement en het is 24 uur per dag open. Goede plek om dronken te worden dus, want daarna kun je zo naar huis kruipen :p
Toen ik 's morgens vroeg thuis kwam waren de meesten al thuis.. Grappig gezicht wat ik daar aan trof...

De volgende dag kon zo een scène van de film 'the hangover' zijn... Toen iedereen wakker was waren we allemaal nog n beetje zat.. Iedereen begon kleine stukjes van de vorige avond te herinneren.. Adriana moest eigenlijk werken maar was naar huis gestuurd omdat ze nog dronken was :p
Toen hebben we n film gehuurd, lekker uitbrakken.. En hebben we met z'n alle bruschetta en allerlei hapjes gemaakt.

Toen was ik weer werken en af en toe drankjes doen.
Zo ben ik met Eleonora en collega's van haar naar de Opera bar en een latino bar gegaan. Was wel grappig, kon nog niet eens m'n biertje opdrinken want werd al meteen door 5 jongens gevraagd of ik wilde dansen.. Blijkbaar ben ik n hele verschijning daar :p Dus toen werd ik maar weer in t rond gedraaid... :p
Ook zijn we met de meesten van het huis een avond uit eten geweest bij een echte Italiaan. Iedereen netjes aangekleed.. Anti pasti, hoofdgerecht, dessert, echte italiaanse wijnen.. dus het was een duur grapje... Maar wel heeeerlijk gegeten :)

Helaas moeten we 13 januari allemaal verhuizen :( Dit omdat de jongen die we huur betalen is verhuisd, en de oude eigenaren willen nu het appartement terug.. Dus wij worden er allemaal 'uitgezet'... Echt heel, heel kut vind ik dit... Ga m'n huisgenootjes erg missen.. Wat een ervaring was dit, in n huis vol gekke Italianen wonen :) Heb hele leuke herinneringen hieraan over gehouden. (en wat vakantie-adresjes in italië, haha).

Op naar het laatste hoofdstuk van m'n reis door Australië....! Ciao!


XOXO
<3 Michelle


  • 11 Januari 2015 - 13:29

    Dagmar:

    haha, wat leuk om je verhalen weer allemaal te lezen en kind, wat een super tijd heb je daar!!!! ik
    zou zo met je willen ruilen...maar ik ben ook superblij als je weer thuis bent bij ons!!
    hoe het hier verder thuis gaat zien we wel weer!! nu nog een kleine 2 weekjes wachten...en geniet
    nog maar lekker daar in Australie, see you soon, xxxxxxx!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 48484

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 29 Januari 2015

Backpacken Australië!

Landen bezocht: