Jobsearching in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Michelle Cremers - WaarBenJij.nu Jobsearching in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Michelle Cremers - WaarBenJij.nu

Jobsearching in Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Michelle

12 April 2014 | Australië, Melbourne


Hello lovely Dutchies,

Ik heb weer veel te vertellen. Here we go:

- Dinsdag 1 apr -

Vandaag ging ik de Responsible Service of Alcohol course doen, ik moest om 11 uur daar zijn. Er stonden heel wat mensen te wachten. Toen mochten we naar binnen. We moesten ons inschrijven, kregen een boek en hoefden maar
50$ te betalen (ik d8 60..) :)

De man die de cursus gaf was heel enthousiast. D.m.v. En powerpoint en de dingen in het boek leerden we vanalles: over de drankindustrie en hoeveel alcohol een 'normaal' glas bier/wijn/sterke drank moet bevatten. Verschillende redenen waarom het zo belangrijk is om verantwoordelijk alcohol te schenken (hier in Oz zijn ze belachelijk streng). Over intoxication (dronkenschap), minderjarigen en wanneer je iemand geen alcohol meer mag schenken en hoe je dat het beste kunt brengen.
Daarna hadden we en toets en ik was geslaagd :) We moesten een kwartier wachten en konden daarna het certificaat in ontvangst nemen.

Ik was rond half 4 thuis en heb toen wat gegeten en gechillt. Ik was zo moe, had bijna niet geslapen omdat er buiten allemaal herrie was..

Toen in de 'reading room' gezeten en daar leerde ik een Kiwi (Nieuw Zeelander) kennen, waar ik heel lang mee gepraat heb. Hij is nu hier om wat geld te verdienen, in juni gaat hij naar Canada, dan gaat hij naar Zuid Amerika om vrijwilligerswerk te doen, dan weer terug naar Canada, beetje werken en dan naar Europa :p Hij zit bij en hospitality-uitzendbureau en gaf mij de tip om me daar ook in te schrijven.

's Avonds nog met Valerie een maaltijdsalade en tosti's gemaakt.

- Woensdag 7 apr -

Best lang uitgeslapen, had t nodig denk ik... Ik slaap de laatste tijd echt slecht. Misschien om de herrie buiten, misschien ook door stress..

Toen gegeten en de hele middag naar job-advertenties op internet gezocht. Het regende weer en ik had echt geen zin om cv's uit te gaan delen in de regen...
Maar van die advertenties word ik ook een beetje moedeloos van.. Of 't is te ver weg (ergens ver buiten Melbourne) of je moet 100 jaar ervaring hebben of je moet een Australian citizen zijn...

's Middags kreeg ik een mail van Work & Travel dat ze mensen zoeken in Melbourne die willen werken zondagavond. 'You will be laying carpet tiles for an exibition. Guys and girls welcome.'
Dus heb ik ze gebeld om te zeggen dat ik kan. Geen idee wat ik precies moet doen, maar dat zie ik dan wel :p Geld is geld.

Daarna heb ik foto's geupload, wat suuuuper lang duurde. Ben ook een paar keer opnieuw begonnen, omdat de computer weer vast bleef hangen.. Waarom hebben ze hier in dit land nergens fatsoenlijk internet?!

's Avonds heb ik gechillt met de meisjes en een Franse jongen op de kamer.

- Donderdag 3 apr -

Heb na het ontbijt verschillende sollicitaties via Gumtree (de Australische 'Marktplaats') de deur uit gedaan. Voor posities als medewerker in een frozen yoghurt shop, Bar staff/all rounder, Barista, 2 x Cafe allrounder, Casual waitress, Casual barstaff, kitchen hand en heb iemand proberen te bellen voor een job als waitress, maar die kreeg ik niet te pakken. Heb een bericht achtergelaten. Vraag me af of ik iets terug ga horen... Vooral om m'n ervaring; meestal willen ze iemand met 3, soms 5 jaar ervaring..

Daarna ben ik naar Pinnacle People gegaan, dat hospitality-uitzendbureau waar die Kiwi het over had.
Ik zei dat ik m'n RSA had gehaald en nu op zoek ben naar een baan in de hospitality. Ze vroeg naar mijn ervaring en ik zei dat ik in een restaurant heb gewerkt en 2 x als kitchen hand. Toen zei ze dat ze nu vooral mensen zochten voor de grote 'ballroom' events en dat je daar hele specifieke ervaring voor nodig hebt. Ze hebben al genoeg mensen voor de 'casual positions', dus ze zijn gestopt met 'casuals' te zoeken. Dus kon ze op dit moment niks voor me doen...
Nou, ook lekker dan. Misschien moet ik andere agencies zoeken en dan zeg ik wel dat ik aan m'n laatste geld zit en dringend werk nodig heb...

Toen ben ik maar boodschappen gaan doen. Weer 20$ voor alleen wat drinken, mueslirepen, shampoo + conditioner en douchegel?! Bij de Aldi nog wel..

Toen ik thuis kwam vertelde ik het verhaal van 't uitzendbureau aan het Duitse meisje van m'n kamer. Zij doet deur-tot-deur energie verkopen en zei 'Weet je wat? Ik vraag het telefoonnummer van mijn baas morgen en dan kun je hem bellen. Ze hebben elke week trials en wie weet mag je het proberen. Ze trainen je ook, dus maak je geen zorgen. En ze hebben graag meisjes met een accent en je bent mooi, dus geef het een kans! :)'

Zal ik dat doen? 'Energie verkopen', van deur tot deur? Ik denk er nog even over na.

's Avonds aten Elan (uit Korea), Valerie en Veronica en ik noodles met gekruid gehakt, wat Valerie had gemaakt.

En toen kreeg ik een mailtje of ik morgen op een jobinterview kan komen! Voor 'Cafe allrounder'; broodjes en koffie maken in een typisch hipster-cafeetje in Melbourne? Lijkt me super leuk!

Later heb ik weer in de 'reading room' gezeten, om rustig te appen met mam. En heb toen een heel goed gesprek gehad met een jongen uit Colombia (net toen ik d8 dat ik alle nationaliteiten wel gezien heb, komt er weer een nieuwe voorbij :p). We hadden het over weat we nog willen zien, dat ik niet weet wat ik straks wil gaan studeren en dat je voor veel dingen wiskunde nodig hebt en ik dat niet kan. Over de cultuur in Zuid-Amerika en de cultuur in Europa, studeren/werk zoeken. En dat hij z'n eigen bedrijf wilt opzetten..

Toen op tijd naar bed gegaan, moet morgen fris en fruitig zijn :)

- Vrijdag 4 apr -

Vanmorgen ontbeten en weer een beetje op internet naar jobadvertenties gekeken, maar er zijn niet heel veel nieuwe bijgekomen.
's Middags had ik mijn job-interview! Ik moest een half uurtje lopen naar het cafe. Het lag aan het begin van 't CBD, wat de locals 'Paris End' noemen. En volgens mij lijkt het inderdaad een beetje op Parijs! ^^
Was een beetje een raar interview, want de manager vroeg niet heel erg veel. Hij vertelde eerst vanalles over het cafe zelf en wat hij zocht: een allrounder, die tafels schoonmaakt, koffie brengt en een beetje overal bijspringt waar nodig. Toen vroeg hij of ik eerder in een cafe heb gewerkt en ik vertelde over La Place en dat ik 2 x als kitchen hand heb gewerkt. En toen zei hij 'En heb jij verder nog vragen?' Ik zei maar 'Uhh, hoe ziet een dag werken eruit?' En hoe lang het duurt voor je alle gerechtjes van de kaart kunt maken. Hij zei 'Ohh, we beginnen heel rustig aan, eerst ben je alleen aan het schoonmaken en serveren en daarna leer je langzaam het koffiezetapparaat kennen.' (Geloof me, koffie maken in Melbourne is heel ingewikkeld!) 'En dan kunnen we kijken of je ook de gerechtjes kunt gaan maken of niet. Het ligt ook een beetje aan jouw interesses.' Hij vroeg wanneer ik beschikbaar was en wanneer ik zou kunnen beginnen (alle dagen van de week en z.s.m. natuurlijk) en toen zei hij 'Oke, maar er komen nog meer mensen op gesprek en maandag of dinsdag laat ik je wat weten.'
En toen was het alweer voorbij... Een heel kort gesprek, dus weet niet wat ik ervan moet denken.

's Avonds hebben we pasta met uitjes, champions, ham en sour cream gegeten met nog een nieuwe Franse jongen, Geoffrey.
Super lekker was het geworden, maar het was veel te veel, dus dat eten we morgen weer ^^
En toen op tijd naar bed gegaan.

- Zaterdag 5 apr -

Heb vanmorgen weer gereageerd op een aantal advertenties:

- Cafe Allrounder
- Floor staff
- Cafe worker
- Sandwich Hand
- Cafe Staff
- Bar & Floor Staff voor een hotel
- Parttime Waiting Staff
En 'Milklady'; Je gaat voor een bedrijf van deur tot deur en vraagt mensen of ze melk, brood, groente en fruit bezorgd willen hebben door een locale farm en neemt hun bestelling op. Klinkt leuk toch?

Veronica was haar cv in het Engels aan het vertalen en daarna hebben we een 'print/copy shop' gezocht. Heb mijn cv 20 x uitgeprint en kopieen gemaakt van mn RSA certificaat.

Toen zijn we door de geweldige laneways gaan wandelen ^^ Wat is Melbourne toch heerlijk; zo veel verschillende mensen en nationaliteiten, zo artistiek en creatief. Je ziet straatmuziekanten, levende standbeelden, goochelaars en kunstenaars op elke hoek van de straat :)

We hebben 2 sushirollen op de hand gepakt en zijn terug naar het hostel gewandeld.

Toen we thuis waren, vroeg Valerie 'Wie van jullie heeft er pasta gehad?' Wij zeiden wij allebei niet, we zijn net thuis..
Gisteren hebben we de rest van de pasta in een grote kom gedaan met folie erover en achter Valeries tas gezet, in de koelkast.
Ze zei dat ze de kom op een andere plaats zag staan, de folie er half vanaf gescheurd en er zat nog maar een heel klein beetje in! Dus iemand heeft gewoon ons eten gejat! We waren zo boos! Heb je honger, is je eten gewoon weg...! Snap niet dat mensen dat doen. Maarja, dat hoort ook bij het backpackersleven.
Dus werd het een tosti en noodles.

We hebben nog goon gehaald en toen kregen Valerie en Veronica rusie over iets heel kleins.. Veronica wilde daarna niet meer uitgaan. Ik bemoei me er maar niet mee, ze zoeken het maar uit :p

Er kwamen 2 Duitsers bij ons zitten en ze vroegen of we mee wilden naar de Cherry Bar. Ik had ervan gehoord, want dat is een hele beruchte bar in de AC/DC Lane, maar ik wilde er wel graag naartoe ^^
Toen gingen we erna opzoek, Valerie, Elan, Mike, Caroline en ik. Onderweg kwamen we langs een straatartiest die allemaal leuke klassiekers zong. Daar hebben we heel lang bij gestaan en meegezongen en gedanst ^^ Was echt super leuk!

De Cherry Bar is een paar levels erger dan de Splinter... En Valerie en Elan durden dan ook niet naar binnen! xD Dus die zijn naar huis gegaan en ik ging naar binnen met Mike en Caroline en een Franse jongen die we random op straat tegen kwamen. Ik voelde me wel een beetje opvallen tussen de menigte headbangers, want ik had m'n roze truitje aan xD Maar toch was het een gave bar :)
De Franse jongen is met me meegelopen tot aan 't hostel en rond 5 uur lag ik in bed..

- Zondag 6 apr -

Ik werd wakker met knallende hoofdpijn... De Goon noemen ze ook wel koppijn-wijn...
Heb dus de hele morgen en een groot deel van de middag in bed gespendeerd.
Na wat eten 's middags voelde ik me een stuk beter. Ik moet echt leren om veel water te drinken voor ik ga slapen, als ik uit ben geweest.. :p

Toen ben ik met Elan en Valerie door de stad gaan wandelen, door de laneways ^^

Maar ik moest op tijd terug naar 't hostel, want ik moest 's avonds werken.

Om 17.30 ben ik aangelopen, want ik moest op 18.30 beginnen en ik wilde niet te laat komen. Ik moest in het 'Melbourne Exhibition Centre' zijn. Het was een grote evenementshal waar allemaal standjes stonden over fitness dingen. Ze waren alles af aan het breken. Ik kreeg weer een mooi fluoriserend hesje aan en moest met nog wat mensen de vierkante tapijten 'tegels' oprapen en opstapelen. Wat een pokkewerk. Een Belgisch meisje deed iets verkeerd (volgens mij sorteerde ze de tegels niet op kleur) en de supervisor zei 'Stop right there! I'm gonna send you home! Right now and that means you won't get paid!'. Wow, dat was kut..
Daarna vroeg hij aan mij of ik de 'spotter' wilde zijn; ik moest voor de heftruck uit lopen naar de stapels met tegels en moest opletten dat er nergens puin in de weg lag en tegen mensen zeggen dat ze aan de kant moesten. Toen weer hetzelfde: voor de heftruck uit lopen naar buiten toe en dan weer wachten tot hij terug was. Een beetje saai, maar goed, ik hoefde tenminste niet te slepen met tegels. Volgens mij was ik meer mannen-spotter... Mijn god, wat daar allemaal rondloopt, haha ^^

Om half 12 mochten we eindelijk naar huis en ik liep met 2 Duitse meisjes mee naar hun hostel en daarna liep ik alleen verder. Om half 1 was ik thuis.

- Maandag 7 apr -

Vandaag lekker uitgeslapen, was moe van al dat lopen van gisteren. Pannenkoekjes gemaakt. Beetje geinternet en 's middags met Valerie cv's uit gaan delen. We gingen naar Southbank, het gedeelte langs de Yarra rivier, waar veel restaurantjes liggen. Maar het was met weinig succes. Ze zeiden ' Nee sorry, we hebben niemand nodig' of het was te rustig op het moment en bij 1 lunchtentje moest je online solliciteren. En veel restaurants waren gewoon te 'chic'. Kom ik aan in m'n jeans.. En daar moet je zeker veel a la carte en wijnkennis hebben. Nee, laat dan maar zitten.

's Avonds heb ik (ja ik!) gekookt voor Valerie en mij. Pasta met pesto, cherrytomaatjes en mozzarella. Elan, Veronica en Geoffrey kwamen er ook bij zitten. Veronica en Valerie hebben nog steeds ruzie, dus dat ik lekker awkward.. Maar ik ben opgehouden met zeggen dat ze moeten praten, want ze zijn toch te koppig..

- Dinsdag 8 apr -

Het regende keihard vandaag. Denk dat de winter hier toch echt begonnen is! (En bij jullie is het lekker weer... :( )
Dus dat werd ontbijten en daarna jobsearchen op internet. Heb weer op allerlei verschillende dingen gereageerd:
- 2 x voor Waitress
- Sandwich Hand
- 2 x voor Charity Worker (voor het promoten van een goed doel, voor kinderen in 3e wereldlanden)
- Fund Raising (van deur tot deur, voor bijv. Child Fund)
- Sales Consultant (ook van deur tot deur, voor een energie bedrijf. Wat het Duitse meisje van m'n kamer ook doet)

En toen kreeg ik al meteen een telefoontje of ik morgenmiddag op een jobinterview kan komen! Voor het 'fund raisen'.

Daarna boodschappen gedaan en toen ik terug was, zag ik dat ik een mailtje had of ik voor de 'sales consultant' positie op gesprek wil komen morgen!

Dus ik heb 2 interviews morgen! De 'sales consultant' is om 12 uur in Richmond en het 'fundraisen' is om 3 uur in St. Kilda... Ahhh ben nu al aan t stressen hoe ik bij allebei op tijd daar kan zijn en welke trams ik moet pakken en dat ik niet verdwaal enz... :/

Miriam (Duitse meisje) was op de kamer en wat blijkt: het is voor hetzelfde bedrijf waar zij ook werkt! Ze zei 'Ohh dat gaat helemaal goed komen! En ze betalen super goed. Noem mijn naam maar, dat ik een van je roommates ben'. En toen kwam haar vriend haar ophalen en ik vertelde hem van het interview. Hij zei 'Oh sweet! You're gonna be in my team then!' Ik zei 'Uhh.. Ja mischien ja' Hij zei 'Oh, you'll be allright, just smile alot and say you know us, you'll get in.'

Hmm, ik hoop het.. Maar ik mag niet te hard hopen!

Later zat ik in de reading room en raakte in gesprek met 2 Duitse meisjes. Ze waren vandaag aangekomen, na een paar maanden in Nieuw Zeeland te zijn geweest. Ik weet niet wat 't is met die reading room, maar ik ontmoet er altijd leuke mensen :p
Ze vertelden over al hun avonturen en nu wil ik er echt voor zorgen dat ik ook naar NZ kan gaan! Is misschien nog mooier dan Australie.

Later die avond kreeg ik nog een email! Of ik op een interview wil komen in een nieuw cafe in Kensington (do/vr/za, tussen 2-4, kan zelf kiezen!) Heb do 3 pm gepakt.

Zie het eindelijk weer een beetje zitten met het jobsearchen :)

'Everything is going to be ok in the end. If it's not ok, it's not the end.'

- Woensdag 9 apr -

Op tijd opgestaan, gedoucht, ontbeten en nog eens opgezocht waar ik precies moet zijn.

Een uur en een kwartier van tevoren heb ik (de goede!) tram gepakt naar Richmond. Heb me druk gemaakt om niks, was goed te vinden :)
Er waren heel wat mensen aan het wachten. We moesten een formulier invullen over onze vorige banen, waarom we daar gestopt zijn, wanneer we kunnen werken/hoeveel uur en we moesten referenties opgeven. Heb maar Arvato opgeschreven.

Toen kregen we anderhalf uur een presentatie over wat de baan inhield enzo. En als we nog steeds geinteresseerd waren, moesten we vanmiddag om 14.30 weer terug zijn en hebben we een 2e ronde.

Maar ik moest eigenlijk om 15.00 uur in St. Kilda zijn, voor m'n andere interview! :o Dus dat kon niet doorgaan. Wilde toch dit proberen.

In de 'pauze' ben ik met een aardige Engelse jongen wat gaan rondlopen en eten gaan halen. En het regende weer de hele godganse dag..

Toen de 2e ronde! We werden in groepen gesplitst en elk groepje kreeg een voorwerp wat we moesten verkopen.
Wij kregen een helm. Iedereen moest een gedeelte van de 'sale' op zich nemen. Ik had het laatste gedeelte, de 'rehach' ofzoiets: zorgen dat de klant het product houdt en niet terug stuurt. Heb eigenlijk maar 3 zinnetjes gezegd (iedereen eigenlijk..): 'Het is een goede aanwinst. Ik weet zeker dat u er geen spijt van zult krijgen. Maar mocht u toch klachten of vragen hebben of mocht u het product aan willen bevelen aan iemand die ook in de constructie werkt; alle info staat in de email die u van ons krijgt.'
En toen was het alweer voorbij. Ben met een andere Engelse jongen naar huis gegaan.

Oh en toen ik vanmorgen naar de tram liep, kreeg ik nog een telefoontje of ik op gesprek kan komen voor nog een fundraising-iets. Heb maar ja gezegd. Dus morgen eerst dat interview en 's middags interview voor waitressing in een cafe ^^

Toen ik thuis was kreeg ik om 6 uur een telefoontje......
Ik heb de baan!!!!
En het betaald zo goed!! Ik krijg een vast 'basis salaris' van 720$ per week, dat is altijd. Ook als ik geen sales maak! En per sale komt daar nog meer bovenop! Zo kan ik echt vet veel geld verdienen en daarna lekker verder reizen!

Daarna gingen we koken en 't was Valeries verjaardag. Ze wilde aardappelpuree met gehaktballen :p En ik had stiekem, zonder dat ze t doorhad, een muffin en wat kaarsjes gekocht. Dus na t eten ging ik naar de kamer, had de muffin met wat kaarsjes op een bord gezet en kwam al 'Happy birthday' zingend de keuken binnen. Het hele hostel begon mee te zingen en ze was zo blij ^^
Daarna hebben we nog beerpong met wat Duitsers gespeeld en toen lekker naar bed.

- Donderdag 10 apr -

Vandaag begon mijn training bij de 'Smart Group'.
De anderen die ook uit zijn gekozen zijn 2 Aussies en de rest van de mensen zijn allemaal backpackers. Uit Duitsland, Engeland, Frankrijk, Ierland, Schotland en Nieuw Zeeland. Lekker gemixt dus ^^

We moesten wat vertellen over onze familie, onze vorige baantjes, iets unieks van jezelf, je interesses en je motivatie en verwachtingen bij de Smart Group.

Lee, die gisteren ook de 'sollicitatie' deed, komt oorspronkelijk uit Engeland. Ooit kwam hij ook als backpacker hierheen, toen hij 21 was, en begon net als ons te werken als sales consultant. Nu, 6 jaar later, heeft hij zich helemaal omhoog gewerkt en heeft nu een belangrijke functie en is ook Australian citizen geworden. Nooit gedacht aan sales, maar zo zie je wat er zomaar kan gebeuren.

Daarna kregen we heel veel informatie.. Te veel. En 't was saai. Ik kon er echt niks aan doen, maar ik begon echt bijna in slaap te vallen. Toen we eindelijk pauze hadden, vroeg Lee of ik even hier wilde blijven. Ik zei maar meteen 'Yes, I know.. And I'm so sorry! I had a long night yesterday, but I really try to stay awake now!' Hij zei 'Yes, do whatever you can in your break, splash some water in your face, get some coffee, because if it's still like this after the break, I have to send you home. I'm trying to give you the training, but it's really distracting me' Ik zei maar 'Yes, I'll do that. I'm really sorry.'
Oeps.. Niet echt een goede indruk. Maarja, hij is ook backpacker geweest, dus ergens moet hij het toch wel begrijpen..

Na de pauze weer theorie en ik probeerde nog harder om wakker te blijven.. De stof was zo moeilijk, had dat niet verwacht..
We verkopen 5 verschillende dingen, met allemaal verschillende percentages korting en bij de een krijg je een Visa card met 50$ erop em bij de ander 2 VIP bioscoopkaartjes en weet ik 't allemaal...

Als laatste hadden we een toets met 65 vragen, waarvan je 80% goed moet hebben om door te mogen gaan met de training. Heb werkelijk geen idee hoe ik die heb gemaakt.

Pff, zwaarder dan ik dacht. Ben benieuwd naar morgen.

Was om half 7/7 uur thuis. Om 8 uur leftover aardappelpuree, gehaktbal en een tosti gegeten en om kwart voor 9 naar de kamer gegaan.

- Vrijdag 11 apr -

2e dag training. Had goed geslapen dit keer :p

We begonnen weer met wat theorie met Lee, maar er waren ook wat oefeningen en rollenspellen dit keer. We leerden namelijk het 'script', wat je precies moet zeggen.
Je begint met een 'icebreaker'; een simpele 'Hi, how are you? How's your day been going so far?' of een hele goeie is als ze iets bij de bel hebben hangen van hun favo football team (Aussies love footy), om daar iets over te zeggen/vragen.

En dan is het 'I'm Michelle, from Simply Energy and I'm here regarding your power. Just to confirm: is this your address right here? Great, as you can see on my tablet (we krijgen en tablet mee), you're house has popped up green. That means that I have some good news and some bad news for you. The bad news is, that as you may know, the energy prices have gone up in this area since January. But the good news is, that you might be eligable for a reduction. All you need to do, is grab your most recent energy bill and then I can see if you qualify or not.'

Hele mond vol.
En toen moesten we dat oefenen met wat partners. En Lee had muziek aangezet, zodat we luid en duidelijk moesten praten (goede oefening voor mij dus).

Daarna leerden we een aantal 'objections', die een klant kan hebben. 'I don't have time', 'I'm not interested', 'I'm busy right now', 'I'm happy with my power'.

Je moet zeggen dat je de klant begrijpt. 'I completely understand that you're not interested. Talking about energy doesn't sound interesting, does it?', maar je zegt dat dit toch belangrijk is, 'But it's actually very important, because you can save alot of money!' en dan ga je weer verder met je verhaal.

Weer geoefend in rollenspellen en ze zeggen dat je in elk gesprek 3 tot 5 objections krijgt. Maar een objection is geen 'nee', want ze weten nog niet precies waar je het over hebt.

Daarna pauze en na de pauze kregen we iemand anders; 'Gazza' :p
Een drukke, luidruchtige, gespierde gast uit Engeland en hij was heel grappig. Hij rolde via via in het sales wereldje en haatte het in het begin. Hij was zo slecht, versprak zichzelf, maakt geen sales.. Maar na een aantal weken werd hij beter en werd hij een van de beste. Net als Lee werd hij gepromoveerd en gepromoveerd en werd hij gesponserd door het bedrijf, nadat zijn visums af waren gelopen.
Echt, hoe hij praat, hij is zoo overtuigend.

Daarna, als je de rekening hebt, leg je uit wat de nummertjes betekenen en zeg je dat ze recht hebben op korting in deze buurt, met Simply Energy. Ze hebben nog steeds dezelfde 'supplier'; de energie, meterman, emergency nummer, blijft allemaal hetzelfde. Het enige wat veranderd is dat ze de rekening van Simply Energy krijgen. En wat maakt jou t uit wat voor logo er op de rekening staat, toch? Rekeningen moet je toch altijd blijven betalen.

En natuurlijk krijg je in dat stuk ook weer objections.

Echt, ik weet niet waarom ze mij hebben aangenomen :p Zoals jullie weten ben ik niet echt wat je noemt een 'overtuigend iemand'. Maarja, het helpt wel met m'n social skills en zekerder te worden.
Elke morgen is er een workshop, om je skills te verbeteren. Je mag zelf kiezen of je erheen gaat of niet, maar voor mij is het echt wel belangrijk denk ik. Ik moet het gewoon proberen en het een kans geven. Ik krijg toch betaald, ook als ik geen sales maak.

Wat ze ook vertelden, is dat je soms op een 'roadtrip' gaat. Je gaat met je hele team voor 5 werkdagen ergens in Victoria werken, een stadje in het 'platteland' meestal. En het bedrijf betaald je accomodatie en je eten. Dit is waar de meeste sales worden gemaakt. De plattelandsmensen zijn meestal veel relaxter, hebben tijd en zijn altijd thuis. En 't is gewoon gezellig: je bent de hele tijd samen met je team, woont en eet samen. Dus als je gevraagd wordt, moet je zeker ja zeggen.

Sommigen van ons gaan zondagavond al op roadtrip. Maar het team waar ik in geplaatst wordt, gaat niet. Maar goed ook, want als ik 5 dagen ergens anders woon, hoef ik die tijd niet te betalen voor 't hostel en verlies ik automatisch m'n kamer :/

Ze hebben ook veel bedrijfsfeesten ^^ En over 2 weken is de volgende: een awardsparty, waar de beste sales consultant en het beste team allerlei prijzen krijgen. Ze geven telefoons weg, festivalkaartjes, kaartjes voor het Melbourne comedy festival, noem maar op.

En als 't mooi weer is, is er elke vrijdag/zaterdag een gratis BBQ op het dakterras.

Na deze lange dag was ik om kwart voor 7 thuis en ben ik met Valerie en Geoffrey bij Hungry Jacks gaan eten :p

En toen lekker naar bed.

Maandag ga ik met iemand het 'veld' in voor een observation-day! Ben heel benieuwd hoe zij het doen.

Dus mensen, wish me luck in m'n nieuwe leventje als Sales Consultant! Het gaat een hele grote uitdaging worden, maar het is good moneyyyy! ^^

Hoe is het in Nederland? Lekker weertje?

Spreek jullie snel weer, op whatsapp, fb of skype!!!


Hugs & kissessss

Michelle




  • 12 April 2014 - 13:43

    Dagmar:

    Ha mien kind!
    Zozo, dus mijn kind gaat carriëre maken in Australia!!
    Wie had dit nou kunnen denken, wat goed van je!! Ik kan wel honderd keer zeggen dat
    ik trots op je bent, maar dit weten we nu wel! Hier gaat ook alles zijn gangetje, het is
    nu bijna pasen en we moeten dit zonder jou vieren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1165
Totaal aantal bezoekers 48519

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 29 Januari 2015

Backpacken Australië!

Landen bezocht: