Noosa & Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michelle Cremers - WaarBenJij.nu Noosa & Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michelle Cremers - WaarBenJij.nu

Noosa & Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Michelle

26 Oktober 2014 | Australië, Brisbane



Hi Everyone,

- Noosa -

De dag nadat ik terug kwam van Fraser Island ging ik naar Noosa. Ik had geboekt in 'Dolphins Beachhouse', een prachtig roze hostel met overal hangmatten en buhdda's :)
Noosa Heads staat bekend om de prachtige stranden en het Noosa National Park waar je koala's kunt spotten. Naar Noosa Heads liggen Noosaville en Noosa Junction. Er worden jaarlijks veel surfwedstrijden en festivals gehouden.
De eerste dag ben ik alleen maar met het shuttlebusje into town gegaan om boodschappen te halen. En 's avonds lekker pasta carbonara gemaakt.
De volgende dag ontmoette ik Jessica, een Duits meisje wat 's ochtends in Australië was aangekomen. Ze wilde een bankrekening gaan openen, maar wist niet echt hoe of wat.. Dus heb ik haar maar onder mijn hoede genomen en zijn we naar de bank gegaan. Toen wilde ik eigenlijk een walk doen in een National Park, maar we kwamen voorbij het strand en toen hebben we de hele tijd daar gezeten omdat Jessy moe was van de reis. 's Avonds hebben we met 3 Engelsen en een Duitser het kaartspelletje 'shithead' gespeeld, wat heel gezellig was :)

De volgende dag besloten we dan eindelijk naar het Noosa National Park te gaan. We besloten de coastral walk te doen; de langste, maar wel de mooiste route, omdat die helemaal langs de kust gaat. We liepen eerst over Sunshine Beach (leuke naam hè) en begonnen daarna aan een helse klim. Aan de top kwamen we langs mooie lookout points genaamd Devils Kitchen, Lion Rock, Hells Gates, Dolphin Point en Boiling Pot.
Langs Alexandria Bay liepen we weer over een strand, wat een nudisten strand bleek te zijn :p Een naakte vent kwam naar ons toe en zei dat hij wel een foto van ons samen kon maken.. Dat was een beetje awkward :p
Onderweg & in de zee heb ik nog nooit zóveel surfers gezien. Echt iedereen loopt met een surfbord onder de arm en overal rijden auto's en busjes met surfplanken op het dak. Ik heb zelfs mensen op scooters gezien die hun surfplank eraan vast hebben gebonden :p
Het stadje/dorpje zelf is ook super leuk: overal leuke winkeltjes met bohemian of surf/skater kleding en surfshops waar je planken kunt huren/kopen.
Als ik ergens in Australië zou mogen wonen, dan zou het in Noosa zijn :)

Op m'n laatste dag ben ik naar de 'Eumundi Markets' gegaan. Een leuke grote markt met kleding, heel veel sieraden, digeridoo muziek, henna/reiki/massage/tarot lees tentjes, en een enorme foodcourt waar ik heerlijke Hollandse poffertjes heb gegeten :)

- Brisbane -

25 september vertrok ik naar Brisbane. In de verte zag ik de wolkenkrabbers steeds dichterbij komen. Van alle kleine badplaatsjes en surfdorpjes weer ineens in een grote stad.. Dat was even wennen!
Brisbane is de hoofdstad van de oostelijke deelstaat Queensland. De stad is gelegen aan de oostkust van Australië, aan de Brisbane river. Het is de derde stad van Australië, na Sydney en Melbourne. Brisbane is vooral bij jonge toeristen populair vanwege de 2 grote uitgaansgebieden in de stad. In deze gebieden zijn veel clubs, bars, eet- en uitgaansgelegenheden.

Ik ging naar het hostel 'Brisbane City Backpackers'. Heb toen eigenlijk alleen maar gechilld en boodschappen & sushi gehaald.

De volgende dag ben ik door de stad gaan wandelen, eerst door het CBD, toen door de Botanic Gardens en toen ben ik naar Southbank gegaan. Daar heb je een heel mooi 'stadsstrandje' met n lagoon.
's Avonds tijdens het koken ontmoette ik een Duits meisje, zij was au pair in een Aussie family in de Gold Coast. Ze was op bezoek bij vrienden hier in t hostel; nog een Duits meisje en n Duitse jongen. Heb bij ze gezeten met eten en daarna hebben we wat goon en wijn gehaald. Intussen kwamen er nog 2 meisjes bij zitten. Ons hostel is geen BYO (bring your own), dus zijn we een ander hostel ingesneakt en hebben we voor de rest van de avond daar op het dakterras zitten drinken :)

De volgende dag ben ik met de 3 Duitse meisjes de stad in gegaan om te shoppen. Niet dat ik wat gekocht heb, maar de rest had nieuwe kleren nodig.. Dat was wel gezellig :)
Intussen was het Brisbane festival bezig en 's avonds zijn we met een hele groep bij de rivier naar het vuurwerk gaan kijken, wat echt super mooi was :)
Eddy, de Duitse jongen, had ons uitgenodigd voor een feestje van een collega. Dus toen gingen we daarheen. Het was in een hotelkamer en de mensen waren een beetje raar.. Ik heb de hele tijd singstar gespeeld, soort van karaoke :p Daarna gingen de meisjes naar huis, maar ik ben nog met de rest een club ingegaan.. Voelde me heel underdressed en het was niet echt mijn ding. Daarna ging ik nog met ze mee naar het hotel en ze zeiden dat ik daar kon blijven slapen, maar dat wilde ik niet. Om half 5 's nachts heb ik maar een taxi gebeld, en ben ik terug naar het hostel gegaan.

2 dagen later vertrok ik naar Byron Bay.
In een volgend verslag meer!

Love Always,

xxx

Michelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 48531

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 29 Januari 2015

Backpacken Australië!

Landen bezocht: