Working, working, working - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Michelle Cremers - WaarBenJij.nu Working, working, working - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Michelle Cremers - WaarBenJij.nu

Working, working, working

Blijf op de hoogte en volg Michelle

27 April 2014 | Australië, Melbourne



Hoi iedereen!

Alles gaat nog steeds z'n gangetje, hier in Melbourne! Zit nog steeds in hetzelfde hostel. Nog steeds met Veronica. Maar Valerie is nu naar de Gold Coast vertrokken, naar haar zus.. We missen haar en t is best raar zonder haar... :(

Maar ik ben ook druk bezig geweest met werken!
Op mijn eerste werkdag moest ik om 10 uur op kantoor zijn. Iedereen was er en ik werd in het team van Lina geplaatst, een Duits meisje. Allereerst moesten we de 'pitch' oefenen, met partners. Daarna klom Gazza op een stoel en riep de beste scores van vorige week rond en kregen die mensen n applaus. Hij zei nog eens alle dingen die belangrijk waren, wat ons doel is voor vandaag (hoeveel sales) en probeerde iedereen nog eens op te pumpen en te motiveren. Toen kwam Jack, een super drukke Aussie, en gingen we rek en strek oefeningen doen :p Zo kwamen we in een good mood.

We liepen met het team naar ons busje en reden naar de bestemming voor die dag. Mijn team bestaat uit: Lina (Duits), Shash (Aussie), Steven (Frans, maar hij gaat weg), Nathalee (Aussie), Marie (Frans) en Chloe (Engels). In het busje kregen we een peptalk van Lina; en waar we heen gingen, hoe de mensen daar zijn, hoeveel sales we moeten maken. En daarna moeten we een voor een onze 'pitch' doen, terwijl Shash deed alsof hij de klant was.
Elke dag is hetzelfde: we rijden eerst naar Maccas (Mc Donalds) om daar te lunchen, je kunt natuurlijk ook je eigen lunch meenemen. En om 11.30 wordt iedereen een voor een ergens gedropt.

Ik had de hele dag training met Shash, een Australische jongen met een rode baard :p In het begin moest ik gewoon meeluisteren, naar zijn 'pitch', maar al snel had hij 3 sales gemaakt en had hij meer tijd om mij te trainen. Tussen de klanten door moest ik hem 'pitchen'; ik doe mn verhaal, hij is de klant. En op een gegeven moment zei hij 'oké bij de volgende deur pitch jij'. Ik d8 neee ik wil niet :p maar nadat de klant de rekening pakte, wat het eerste doel is, nam Shash het gelukkig over. We hadden dus samen de sale gemaakt ^^
Daarna hebben we geen sales meer gemaakt, maar ik heb wel veel kunnen oefenen.
Om 6 uur stoppen we met doorknocking en smssen we naar Lina waar we zijn en zij haalt iedereen weer op. Rond 7 uur zijn we weer bij t kantoor en pak ik de tram naar huis. De dag vloog voorbij maar ik was wel pas om 8 uur thuis..
Dat worden lange dagen dus.

De tweede dag moest ik helemaal alleen! Ik vond het best wel spannend, want ik heb nog steeds geen idee wat ik precies moet doen :p Dus toen de meeste mensen zeiden 'No, not interested', zei ik: 'Not interested at all? Ok, have a nice day!' en ging ik naar de volgende deur. Haha, niet helemaal de bedoeling, maar ja boeien..
Was een hele, hele lange dag.. En van dat lopen de hele dag krijg je best pijn aan je voeten.
Natuurlijk had ik vandaag geen sales gemaakt. No way dat ik dat helemaal alleen kan.. Ik snap er niks van, van wat we allemaal op de ipad in moeten vullen.. En de laatste stap is een 'verification call', naar een callcenter ergens in de Filipijnen... Die vragen je allemaal dingen, waarvan ik niet weet wat ik daarop moet antwoorden, en soms versta je die mensen bijna niet.. En dan willen ze de klant spreken en stellen ze de klant een aantal vragen.
Maarja dat heb ik niet hoeven doen, want niemand had me een rekening gegeven :p
Ik was blij toen ik eindelijk thuis was..

Een nadeel van zo laat thuis komen, is dat ik echt geen zin heb om nog te gaan koken om 8 uur/half 9. Dus het was of sushi, of een salade, of afhaal noodles van een Aziatisch tentje..

Ik ga elke morgen samen met Miriam (Duitse meisje van mn kamer) naar t kantoor, wat wel gezellig is ^^ We halen een 1$ koffie, net als alle andere Melburnians, en lopen dan naar de tram.

De derde dag ging niet echt goed, ik had al de hele dag geen een rekening gekregen. Toen stopte er achter me ineens een busje. Het was Luke, hij is de 'supervisor' van een aantal teams en kwam meeluisteren naar hoe ik het deed.
Bij de eerste deur werd de man een beetje boos, omdat hij het 'misleidend' vond, wat ik zei. Luke ging toen met hem in discussie, wat wel grappig was :p En toen naar de volgende deur. Na m'n pitch zei de klant 'Ok, i'll search for the bill'. En ik d8 waaat?! Ik had de hele dag al geen rekening gekregen, en met Luke erbij moest ik nog beter mn best doen. En het werkte blijkbaar :p Ik analyseerde de rekening en daarna wist ik niet meer wat ik moest doen of zeggen. En toen sprong Luke in en maakten we dus samen de sale!
Kreeg later nog een smsje van hem dat ik het goed had gedaan, 'you're gonna be an absolute gun!! And when you make 5 sales in a day I'll get to say I told you so, haha!' :)

De 4e dag was het heel warm, veel zonnebrand smeren dus. Had 1 rekening gekregen, maar had t toen een beetje verprutst met het analyseren en heb ik de rekening weer terug gegeven. Toen raakte ik in gesprek met een man die op straat liep, hij vroeg wat ik verkocht. En toen zei die 'Ohh, ja want mijn rekening was best wel aan de hoge kant. Als jij d'r wat aan kunt doen zou dat wel fijn zijn.' Het enige probleem was; dat hij helemaal ergens anders woont, verderweg dan de huizen die op mijn map stonden. Heb Lina gebeld en ze zei dat we eerst nog wat sales binnen moeten halen en dat ze me daarna wel daarheen kon brengen met het busje. Rond half 6 gingen we samen naar de man toe. Hij bleek ook nog een farm te bezitten en daarvoor wilde hij ook geld besparen. Dus ik deed de sale van het huis en Lina deed de sale voor de farm, een dubbele sale dus! En Lina kon me toen ook helpen met alles invullen en met de vero-call.

Het team wat de meeste sales maakte deze week, kon een 300$ bartap winnen; 300$ om uit te geven aan drank en eten in het Asian Beer Cafe! En raad eens wie er had gewonnen?! Mijn team!!!! :D Na t werk gingen we met z'n alle naar het cafe en konden we lekker gratis zuipen ^^ Het was alleen super druk, en moesten lang op ons drinken wachten, dus dat verpestte het een beetje. Daarna ben ik nog met Ludovic, een Franse jongen die bij mij in de training zat, 2 vriendinnen van hem en nog een andere Franse jongen naar een paar andere cafes gegaan. Was een leuke avond, en een goede start van t lange 4-daagse weekend :)

Vrijdag was het kutweer.. En had ik een kleine kater, dus bleven we lekker chillen in t hostel. 's Avonds kwam een vriend van Elan langs en een vriend van Veronica en hebben we gezellig gedronken in het hostel. Eigenlijk was het de bedoeling dat we uit zouden gaan, maar wederom was iedereen te moe/te zat, dus zijn we maar naar Maccas gegaan en daarna gaan slapen :p
Maar soms zijn zo'n drinkavonden in het hostel gewoon veel leuker dan het uitgaan zelf. Valerie, Veronica, Elan, Geoffrey; zij zijn een beetje mijn familie geworden. We eten samen, drinken samen, maken veel lol samen. Het is altijd zo gezellig! Ben echt blij dat ik hen heb ontmoet ^_^

Zaterdag ben ik op tijd opgestaan, om nog een laatste keer te ontbijten met Valerie. In t hostel heb je tot 9.30 gratis pannenkoeken, toast met jam en cornflakes en muesli.

's Middags ging ik met Elan, Veronica en Valerie naar het station, om Valerie uit te zwaaien. Ze kan hier geen baan vinden en haar geld raakt op. Veronica is de hele dag op school en Miriam en ik zijn werken, dus verveelde ze zich best wel. Deze week had ze eindelijk besloten om toch maar naar de Gold Coast te gaan. Naar haar zus en Franklin zit daar ook, dus is voor haar ook fijn om hem weer te zien :)

Afscheid nemen is en blijft het kutste wat er is :( Zal haar heel erg missen... Want ik kan nu al zeggen dat Valerie een van m'n beste vriendinnen is geworden, hier in Australië.

En toen had ik een kutweek met werken:
Dinsdag had ik bijna een sale gemaakt. De klant vond het allemaal prima, was geïnteresseerd. Kon ik niet inloggen op skype... :/ dus kon ik de verificatie call niet doen :( Nou ja, niks aan te doen.

Woensdag ging het weer totaal niet goed. We waren in n gebied waar al heel vaak doorknockers zijn geweest en iedereen zegt geïrriteerd 'no not interested'. En ik d8 dat ik bijna een sale had, maar toen zei de man 'oh nee, ik ga nu niks tekenen, ik wil alleen wat informatie' en werd hij een beetje boos. Misschien omdat hij dacht dat ik heel hem heel sneaky aan een contract probeerde te binden.
En ik heb nog steeds geen idee wat ik moet doen of zeggen om een sale te krijgen.. Denk dat t toch niks voor mij is. En ja, ik weet dat ik net pas ben begonnen, maar t is zo moeilijk.. De mensen die vóór mij zijn begonnen, als ze vandaag minder dan 3 sales maken, moeten ze naar een 'underachievements-meeting'.. Dus dat heb ik over 2 weken ook..

Donderdag had ik de hele dag rondgelopen en maar 2 rekeningen gekregen. Toen wist ik weer niet hoe ik de sale moest maken (zonder dat ze zeggen 'oh ik wil niet veranderen' of 'maar ik heb een contract'). Dus verprutste ik t weer. En heb de rekeningen terug gegeven.
Luke kwam ook weer langs en zei dat ik meer bodylanguage moet gebruiken. We moeten heel overdreven naar de elektriciteitsdraden wijzen enzo.

Gelukkig waren het maar 3 werkdagen. (Vrijdag was ANZAC-Day; Australia and New Zealand Army Corps Day, dus hadden we vrij).
Ik begin ook een beetje ziek te worden volgens mij. Heb keelpijn en hoop heel erg dat t niet m'n amandelen zijn :( Komt ook door het weer: de ene dag is het lekker zonnig en de andere dag regent het en is het super koud. Bij jullie is het nu warmer dan hier! :o

Ik heb geen idee hoe lang ik t doorknocking nog volhoud. Miss moet ik gewoon doorgaan totdat ik vanzelf ontslagen word?

In het weekend hadden we weer een feestje van 't werk, maar ik wilde echt naar huis, omdat ik keelpijn had. 'T laatste wat ik wil is dat 't erger wordt en dat m'n amandelen weer gaan ontsteken, dus ben ik lekker in het hostel gebleven.

We moesten begin deze week verhuizen naar een andere kamer, op de 3e verdieping, wat een mixt-dorm is, dus Miriam, Veronica en ik zitten met 1 Duitse jongen op de kamer. Hij is een beetje raar, om verschillende redenen, dus Veronica is met de receptie gaan praten dat ze zich niet prettig voelt met hem op de kamer, en maandag moet hij verhuizen naar een andere xD Van mij hoefde het niet, maarja wat meer privacy is ook wel fijn.

Zaterdag ben ik alleen de deur uit geweest om strepcils te halen voor m'n keel :p en daarna heb ik de hele tijd films gekeken met de Duitse jongen op de kamer. Tis echt veel te koud om naar buiten te gaan (tussen 15 - 19 graden ongeveer, vaak ook met regen). 's Avonds zijn we met Geoffrey, Veronica, vriend van Veronica en een vriendin daarvan naar een Colombiaans/Spaans restaurant gegaan en heb daar de lekkerste burrito ooit gegeten ^^

Volgende week weer 5 dagen werken, zie er echt tegenop :( Ik vind het werk echt niet leuk en ik ben er niet goed in. Wat ook frustrerend is voor m'n team. Maar ik doe m'n best, misschien word ik wel beter. En anders is het wachten tot ik ontslagen wordt :p
Achja, we zien het vanzelf wel.

Hoe is het in Nederland? Heb helaas niks meegekregen van Kingsday :o Er zijn er geen andere Nederlanders in het hostel, op 1 meisje na :p
Excuses voor het nogal saaie verslag, hopelijk is het volgende verslag wat meer exciting! :p

Kisses voor jullie allemaal, ik mis jullie!

xoxo

Michelle


  • 27 April 2014 - 15:35

    Dagmar:

    Ha kienka,
    Je verslagen zijn nooit saai, ik vind ze keileuk om te lezen! Je moet gewoon effe doorzetten met het werk, alle begin in moeilijk!! En wordt het niks, jammer dan, maar je hebt het
    wel geprobeerd!
    Ik heb ook niet veel meegekregen van koningsdag, want ik had een beetje een kater van
    de nacht ervoor.... Moest er niet aan denken om over zo'n drukke markt te lopen met
    koppijn, haha!!

  • 27 April 2014 - 22:04

    Mariet:

    Hallo Michelle,

    Het klopt wat mam schrijft........... alle begin is moeilijk! Als het echt niet lukt kijk je toch gewoon naar iets anders.......!
    Wij hebben hier een kei gezellige koningsdag gehad en allemaal leuke spullen gekocht op de markt.

    Groetjes en succes met alles....liefs Mariet

  • 04 Mei 2014 - 10:09

    Michelle Cremers:

    Dankjulliewel!! <3

    Tis niks als ik elke keer met tegenzin erheen ga, dus ik ga fijn op zoek naar wat anders :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 48473

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 29 Januari 2015

Backpacken Australië!

Landen bezocht: